SAMI BUDDHA IKUT BERSOLAT SELEPAS LIHAT KEAJAIBAN ALLAH DI RANTAU PANJANG?

8 Jan 20141comments


Sekeping gambar yang memaparkan dua orang sami sedang solat sedang menjadi viral di media sosial selepas dimuat naik oleh blogger mustaqimmah.wordpress.com.

Sumber berkata gambar itu dirakamkan di sekitar Rantau Panjang selepas kejadian kebakaran besar yang menyebabkan pasar musnah tetapi hanya surau tidak dijamah api.



Namun sumber kesahihan berita tersebut masih gagal ditemui dan menyebabkan pelbagai andaian telah mula dikeluarkan pelbagai pihak.

Jika diteliti pada gambar,kelihatan dua lelaki berbaju sami seakan-akan sedang solat berjemaah bersama dengan makmum yang lain.Jemaah yang lain dilihat seperti menerima keadaan tersebut dengan hati terbuka.

Status dua lelaki itu masih menjadi tanda tanya sama ada telah memeluk Islam atau pun tidak.Pihak kami juga sedang mengumpul maklumat tentang status sebenar gambar ini.-UtaraNews.

sumber: UTARA NEWS
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
8 January 2014 at 23:49

Aku tak sembah apa yg kamu sembah dan kamu tak sembah Apa yg aku sembah, Bg kamu agama kamu, dan bg aku agama aku.
Nak solat macam kami, masuk Islam, ngucap Dua Kalimah Syahadah dan kamu jadi saudara kami.
Hingga kita jumpa lg di Shirath !

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team