TERKINI! WAJIB BACA: PENGARAH URUSAN HARAKAH MEMALUKAN ORANG NEGERI SEMBILAN! @hdaily09 @nikabdulaziz @mymassa @NajibRazak

15 Jan 20141comments

PAS Negeri Sembilan gembira apabila Dr Rosli Yaakop dilantik menjadi Pengarah Urusan Harakah 2014 di dalam blog mereka

1. Pengarah urusan Harakah , Dr Rosli Yaakop yang baru dilantik menjadi Pengarah Urusan Harakah 2014 disifatkan memalukan orang Negeri Sembilan keseluruhannya. 

2. Liputan berita yang Harakah keluarkan adalah lebih teruk daripada berita-berita dikeluarkan para Bloggers .

3. Hal ini kerana, Harakah kelihatan seperti mencedok sahaja bulat-bulat berita Fitnah dari sumber berita yang tidak disahkan terutamanya berita-berita daripada Facebook dan Blog-blog picisan anti Kerajaan.  

4. Natijahnya berita-berita itu kemudiaannya dinafikan oleh mereka yang terlibat. 

5. Terbaru,  kes melibatkan Ungku Aziz menafikan kenyataan yang kononnya dikeluarkan oleh beliau yang disebarkan melalui media sosial dan kemudiannya dicedok Harakah. Harakah terpaksa memadam artikel berkenaan selepas menyedari perkara itu adalah Fitnah. 

5. Untuk rekod , Dr Rosli Yaakop pernah bertanding menjadi calon PAS di DUN Klawang , Jelebu namun tewas dengan calon daripada UMNO iaitu Dato Yunus Rahmat. 

6. Sepatutnya, sebagai seorang Pengarah Urusan yang baru,Dr Rosli Yaakop melaksanakan pendekatan baru dengan mencari bahan berita tidak hanya berdasarkan isu sensasi semata-mata tetapi sewajibnya perlu berlandaskan hukum hakam agama sebagaimana yang kononnya diperjuangkan PAS selama ini. 

7. Ia telah pun tercatat dalam Firman Allah : (Penyesalan mereka yang menyebarkan berita palsu) 

“Allah menetapkan berita itu perlulah ditapis menerusi firman-Nya dalam Surah al-Hujurat ayat 6 yang bermaksud: “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini -dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - hingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu lakukan" 




MALU- MALU ORANG NOGORI! HOBIN JANG HOBIN!



Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
15 January 2014 at 23:24

Cer baca ayat tu molek molek na, pangkal ayat tu sape yg diseru ? Depa tu rasa ka diseru oleh ayat tu ?

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team