JASA-JASA ATM

4 Jul 20121comments

Myhomesoil terima article ini daripada email ;
JASA Angkatan Tentera Malaysia yang patut dikenang...

1. Malaysia pernah menghantar pasukan tentera semasa Perang Vietnam bagi menjejaki gerila Viet Cong

2. Komando Malaysia pernah membantu tentera AS bagi menandakan sasaran - sasaran tentera SERB melalui Laser Target Designator untuk dimusnahkan dengan "SMART BOMB" dari pesawat pengebom NATO.

3. Seorang Rakyat Malaysia pernah menjadi perisik KGB dan telah ditangkap oleh Pegawai Perisikan Negara di antara tahun 70-80 an dahulu dan beliau mengakui Cawangan Khas dan Risik ATM Malaysia sangat cekap.

4.TLDM sering membantu AS dalam mengenalpasti pergerakan-pergerakan Kapal Selam Rusia di Selat Melaka semasa era Perang Dingin Dahulu dan ini menunjukkan , TLDM sudah pun mempunyai sistem pengesanan Kapal Selam yang amat baik pada ketika itu.

5. Malaysia merupakan satu-satunya negara didunia yang berjaya menghancurkan ancaman komunis sedangkan Kerajaan Demokratik Vietnam yang dibantu Amerika Syarikat tewas kepada Komunis.

6. Juruterbang Australia pernah menggelar Pilot Pesawat Pejuang TUDM  sebagai "BERANI TETAPI GILA" dalam satu temuramah dengan media di negara kita. Australia dan TUDM sering mengadakan latihan bersama semasa negara itu mempunyai Skuadron pesawat pejuangnya di Butterworth.

7. Komando Malaysia pernah mencerobohi kompleks pertahanan udara Singapura di Bukit Batok!


Yang pastinya kita belum lagi mendengar pengeboman berlaku di Malaysia..bukan Malaysia tiada ancaman, tetapi kerana Perisikan kita berjaya mematahkannya dahulu. Tahniah kepada Agensi yang menjaga Keselamatan Negara, PDRM dan ATM!

cayalah Tentera Malaysia!

 Hancurlah DAP (tetiba jerrr...sebab aku memang tak suka dan tak puas hati dengan DAP!)



Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
4 July 2012 at 20:56

Tabik dan syabas pada semua pejuang negara!!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team