APA ADA DENGAN TRINITY CORP BHD formerly known as TALAM CORP BHD???

11 Jul 20124comments



Apa first impression korang bile nampak logo Trinity Corp Bhd ni?? Nampak sesuatu yang biasa or ada yang luar biasa? Tapi aku rasa mata korg mesti tertumpu pada bentuk kaler merah yang di highlightkan rite? 

Sekali pandang memang kita dah tau itu lambang agama apa..Trinity Corp Bhd atau sebelum ni lebih dikenali sebagai Talam Corp Bhd ialah sebuah syarikat perumahan/pembinaan yang banyak mendapat projek di bawah Kerajaan Negeri Selangor....Antara projek-projek Trinity Corp ni korg boleh layari sendiri di :

       1) http://www.trinitycorp.com.my/category/existing-projects/
       2) http://www.trinitycorp.com.my/future-project/
       3) http://www.trinitycorp.com.my/joint-venture-projects/

Bila dah banyak dapat projek Negeri Selangor, mestilah nama syarikat ni pun akan selalu di sebut-sebut dalam surat khabar kan? Tapi apa yang membuatkan aku pelik bila pihak media masih menggunakan nama lama syarikat ni iaitu Talam Corporation dan bukannya Trinity Corporation.. Nape pulak camtu? dah ader nama baru, guna jelh nama baru, nape nak guna lg nama lama?? Tapi bila pkir-pkir balik, mungkin pihak media di Selangor nih dah diwarning awal-awal kot supaya tidak menggunakan nama baru Talam Corporation dalam apa jua terbitan bagi mengelakkan salah faham berlaku..TAPI KENAPE???

Ok, ni antara sedikit info yang aku dapat mengenai maksud Trinity = The Christian doctrine of the Trinity defines God as three divine persons (Greek: ὑποστάσεις):[1] the Father, the Son (Jesus Christ), and the Holy Spirit

Kesimpulannya,  nama Trinity ni sendiri dan logo syarikatnya sudah membuktikan segala-galanya...(Pkirlah sendiri ye) Dengan keadaan isu murtad yang melanda negeri Selangor (kes DUMC) serta pemecatan exco agamanya (Dato' Dr Hassan Ali) yang giat membanteras gejala murtad, mungkin penggunaan nama Trinity Corp ni dianggap tidak mesra oleh Kerajaan Negeri dalam penerbitan akhbar kerana akan menimbulkan salah faham...Atau mungkin juga nak cover line kerana banyak projek diberi pada TCB??? Akhirnya ke manakah sebahagian dari keuntungan yang didapati dari Kerajaan Negeri ini disalurkan??? (tgk logo syarikat lah ye)

W'allahualam...

Share this article :

+ comments + 4 comments

Ipin Siliau
11 July 2012 at 19:31

Dah terang lagi nak bersuluh. Memang bangang lah sapo yang sokong PR ni.

Anonymous
8 August 2012 at 20:56

boleh publish logo lama talam dan bandingkan dgn logo baru ni. baru org nampak betapa pakatan haram ni dah diresapi oleh puaka.

Anonymous
8 August 2012 at 21:00

kasi link
kasihantamlah.blogspot.com

28 November 2012 at 08:52

ko ni umno kalo nk tolong melayu sgt nape x selamatkan melayu yg ditindas kat selatan siam dan filipina? hiro melayu konon...

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team