HELIKOPTER TEMPUR BARU TENTERA MELAYU ISLAM UDARA MALAYSIA!

13 Feb 20134comments

Inilah gambar Helikopter Pejuang Tentera Melayu Islam terbaharu yang diterima oleh Negara Tanah Melayu yang akan menggantikan Pesawat Nuri.. 

Alhamdulillah....

Siap siaga untuk bertempur!!!! 

Cougar dari Eurocopter! 





Pesawat terakhir dijangka akan diterima pada Januari 2014.  Dua daripada pesawat itu akan ditempatkan di Kuantan manakala stimulatornya di Subang," 




Jeneral Tan Sri Rodzali Daud turut menyatakan, kesemua pesawat itu akan dihantar secara berperingkat-peringkat dengan pesawat terakhir masih lagi di pasang di Perancis. 
Beliau turut menjelaskan TUDM sedang dalam perancangan untuk menggantikan pesawat yang digunakan untuk latihan dengan pesawat baru yang dilengkapi teknologi terkini
Sebelum ini, Lim Kit Siang pernah sekeras-kerasnya mempersoal pembelian aset terbaru dalam TUDM ini dengan membandingkannya harga yang diperolehi bagi 50 buah EC725 oleh angkatan tentera Brazil.  Mungkin beliau tampak seperti HERO oleh sesetengah pihak, namun ia jelas mempamerkan ke’dungu’an dan kekurangan daya pemahaman persenjataan d kerana dunia mengetahui bahawa Brazil sudah lama mengeluarkan helikopter (jenis selain EC725) dan komponen komponen pentingnya seperti enjin dan peralatan elektrik melalui syarikat Helibras bagi pihak EADS (pengeluar asal EC725).  
EC725 juga adalah bagi menggantikan helikopter Nuri yang sudah dimakan usia serta terlibat dalam banyak kemalangan yang mengorbankan bukan sedikit nyawa juruterbang dan anggota TUDM.

Ingat wahai pejuang Islam, 




Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
13 February 2013 at 09:21

elok tembak jer rumah babi hutan tua tu... sekali dgn anak babi tokong celaka hanjeng tu....

Anonymous
13 February 2013 at 20:41

Mari kita bersatu padu dan menangkan UMNO ... lepas tu, tarik balik kerakyatan semua pendatang pendatang yang masih hidup dan yang telah mati, yang tengah tengah nak mati dll. Di beri betis, nak paha ..... menyusah kan kita aje

Anonymous
17 February 2013 at 00:49

...tahniah msia ku trcinta...semoga Allah panjangkn rahmat melalui kerajaan yg memerintah skrg ini n selamanya...insyallah..

Anonymous
26 February 2013 at 03:14

Demi Datuk ku yang tewas ditangan Bintang Tiga.

Demi Bapa ku yang berjuang mempertahankan negara.

Tak kan ku berikan UNDI ini kepada PARTI RACIST.

Darah yang mengalir dan keringat yang menitis tidak dapat disamakan dengan janji manis PARTI RACIST ini.

Moga, ALLAH selamatkan bumi Malaysia dari angkara manusia yang cuba merosakkan ISLAM, MELAYU dan NEGARA ini.

Wahai Pahlawan Melayu Moden, ingatlah, jangan kau ingkari Agama mu, Raja mu,bangsa mu. Lindungilah bumi bertuah ini, agar ALLAH memberi Rahmat kepada mu.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team