TAHUKAH NIK AZIZ/HADI AWANG UMUR SISTEM SOLAR KITA? BAGAIMANA MENGUKURNYA SECARA SAINTIFIK?

25 Feb 20131comments

Daripada kita duk membicarakan ucapan bodoh para pemimpin boddoh sama ada penerima BR1M tu Binatang ke tidak atau Pemberi BR1M tu Firaun ke tidak, macam ucapan Al Fadhil  Ustaz-ustaz Ilmuan hamPAS , ayuhlah MHS bagi ilmu dekat para pembaca semua. MHS pun baru tau macam mana nak kira umur sistem solar saintifically.

Umur Sistem Suria






Mengikut Teori Nebula, umur sistem suria kita mestilah sama dengan umur matahari. Dijangka umur sistem suria adalah 4.6bilion tahun. Cara mengukur atau mengira umur jasad semawi adalah dengan mengambil unsur-unsur dari planet dan menganalisa unsur radioaktifnya.



Batu yang tertua yang terdapat dibumi berumur 3.9 bilion tahun dahulu. Manakala batu yang dibawa balik dari bulan oleh Apollo berumur 4.48 bilion tahun. Metiorit yang berasal dari marikh yang jatuh kebumi pula berumur 4.5 bilion tahun. Oleh itu, dari penemuan-penemuan ini, dapat dirumuskan yang umur sistem suria kita adalah lebih kurang 4.6 bilion tahun. 



p/s Tak bermanfaat betul nak bagi hukuman dekat pemberi dan penerima BR1M. Pergi lah ijtihad pasal hukum hakam yang lain yang lebih berguna untuk umat dan ISLAM. Mujtahid Songsang betul PAS nih! 

Benarlah orang kata,  PAS macam nik Aziz ni ortodok! Tak mengamalkan konsep 'Hayya alal Falah' !!! Susah sangat ke nak bersatu kerana ISLAM??! Stupid dumb-dumb! 
Share this article :

+ comments + 1 comments

26 June 2019 at 08:52

Really nice this site and besides it is complete and simple in research. I thank you very much for these moments of relaxation.

voyance Email gratuit

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team