RUMAH BARU DITERIMA MANGSA PENCEROBOH LAHAD DATU! TIAN CHUA TERSIPU MALU.

24 Feb 20142comments


Antara gambar kenangan rumah-rumah yang musnah akibat peperangan Lahad Datu 2013. Namun ianya menjadi kenang-kenangan pahit yang ditelan oleh penduduk Kg Tg Batu. Kerajaan Malaysia hari ini menyerahkan rumah baharu kepada penduduk. 






LAHAD DATU 25 Feb. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim hari ini menyerahkan kunci rumah kepada 45 ketua keluarga yang kehilangan tempat tinggal semasa peristiwa pencerobohan pengganas bersenjata di sini awal tahun lepas.

Beliau berkata, penyerahan rumah baharu itu melibatkan 25 unit di Kampung Tanjung Batu manakala 20 unit lagi di Kampung Tanjung Labian dengan kos keseluruhan RM3.04 juta.

"Kejayaan menyiapkan rumah ini sekali lagi menjadi bukti keprihatinan serta keupayaan kerajaan persekutuan dalam menunaikan janji yang telah dibuat sebelum ini.

"Sepertimana yang kita telah maklum, bahawa Perdana Menteri dalam lawatannya ke Lahad Datu pada 6 April tahun lepas telah mengumumkan akan memberi bantuan rumah baharu kepada penduduk yang terjejas dalam insiden pencerobohan itu, dan kita telah lihat janji telah pun ditunaikan," katanya pada majlis penyerahan kunci di Kampung Tanjung Batu di sini hari ini.-BERNAMA.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140225/dn_26/Mangsa-pencerobohan-Lahad-Datu-terima-rumah-baharu#ixzz2uJQNabk5
© Utusan Melayu (M) Bhd 
Share this article :

+ comments + 2 comments

30 June 2022 at 08:59

Find Out More Goyard Dolabuy his comment is here replica ysl view replica wallets

13 July 2022 at 08:29

replica prada nylon bags replica gucci bags c4c40u3e40 replica bags korea description v1c97z8u20 best replica designer bags replica bags online shopping india h9j69i6b36 click this link here now f1m14c7k14 best replica bags online replica bags korea

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team