MAJLIS SUMPAH DEPAN QURAN BERLANGSUNG. ADAKAH IANYA PERKEMBANGAN POSITIF?

10 Feb 20141comments

1. Malam tadi, telah berlangsungnya Majlis sumpah depan Quran yang dilaksanakan oleh pemain dan pasukan T-TEAM. 
2. Jauh sekali untuk menidakkan mukjizat Al Quran , tetapi agak dangkal apabila permainan bola sepak pun perlu dilakukan sebegini. 
3. Dek kerana Evaldo Rodigues pemain Brazil , Melayu dengan Melayu , Islam dengan Islam perlu bergaduh. 
4. Kepada para peminat bola sepak, jangan lah keruhkan permainan bola sepak kita dengan keganasan sepertimana yang diamalkan negara-negara luar! Ternyata Perkembangan semasa bola sepak ketika ini bukan perkembangan positif buat bola sepak negara

BERITA: 
Malam tadi, Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said mengotakan janjinya apabila menyaksikan pemain dan pegawai T-Team bersumpah di depan al-Quran di sebuah hotel, di sini.
Bagaimanapun, Irfan yang menjadi tumpuan berikutan kenyataan mengejutnya dengan mendakwa kejadian itu tidak berlaku, gagal hadir dalam majlis berkenaan walaupun diminta berbuat sedemikian.

Majlis angkat sumpah yang didahului Azlan turut disaksikan Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Rozi Mamat; Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid, pemain dan pegawai T-Team dan Terengganu.

Foto
AZLAN dan Khairan Ezuan mengangkat sumpah di depan al-Quran dengan disaksikan Ahmad Said di Kuala Terengganu, malam tadi. FOTO Tg Syamim Tg Ismail

Dalam sumpahnya itu, Azlan menyatakan insiden pemain import, Evaldo Rodrigues ditumbuk dalam terowong Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin pada malam 1 Februari lalu, adalah benar dan dia tidak berbohong.


Begitu juga dengan Khairan yang turut menyatakan insiden terbabit memang berlaku.

Sementara itu, Ahmad berkata, majlis angkat sumpah bertujuan membuktikan kenyataan pemain dan pegawai T-Team adalah benar.

"Sumpah ini penting bagi membuktikan keterangan daripada pemain dan pegawai T-Team adalah benar kerana implikasi daripada sumpah ini sungguh besar.

"Sumpah ini juga dibuat kerana sudah timbul dua pendapat berbeza daripada T-Team dan Johor Darul Ta'zim (Johor DT).

"Apatah lagi dakwaan juga dibuat pertahanan T-Team iaitu Irfan. Terpulang kepada Johor DT sama ada akan turut bersumpah atau sebaliknya, yang penting kita buat.

"Bagi membuktikan siapa yang benar dan siapa yang bersalah, dengan cara bersumpah ini dapat membuktikan kebenaran berkaitan insiden terowong di Larkin itu," katanya pada Majlis Menteri Besar bersama pemain dan pegawai T-Team dan Terengganu
.
Mengenai Irfan, beliau harap pemain itu datang bersumpah membuktikan kenyataan yang dikeluarkan adalah benar sebagaimana yang dinyatakan dalam siding media sebelum ini.

"Jika pemain dan pegawai T-Team sanggup bersumpah, saya mengharapkan pemain itu melakukan sumpah untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia dia tidak berbohong," katanya.
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
10 February 2014 at 18:25

Football, just a game, fun and sport entertainment, I don't that serious.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team