GEMPOQ!!: DS NAJIB DAN TUN PAK LAH SYAK ANWAR.....

9 Aug 20120 comments

DS NAJIB SYAK ANWAR KENTUT................

Siapa yang kentut bau hancing ni??itukah yang dikatakan oleh DS Najib dan Tun Pak Lah??
Mari kita lihat siapa yang mengaku bertanggungjawab ke atas penyebaran bau angin tersebut..siapa kentut angkat tangan!!!

Saya..saya...

Owh....inilah orangnya yang membuang angin sehingga seantero negara berubah cara pemikiran berpolitik yang lebih ke arah negatif. Ramai yang menjadi musuh antara satu sama lain disebabkan dendam sipolan di atas ni..

Hari ni MHS bukan nak analisa angin sipolan yang mengaku kentut ini tetapi MHS nak kongsikan berkenaan kentut aka buang angin.

JANGAN MALU BUANG ANGIN

Siapa pun akan terasa malu jika terkentut lebih memalukan jika seseorang itu kentut dan mengangkat tangan mengaku dirinya yang bersalah.(hahahaa)

Namun disebalik perkara memalukan itu, kentut bukan sahaja mengeluarkan gas berlebihan dalam tubuh bahkan ia boleh dimanfaatkan di dalam pengubatan tekanan darah tinggi @ hipertensi.

Bagaimana??

begini.....keadaan perut kembung boleh membantu pesakit darah tinggi. hal ini kerana hidrogen sulfida yang dihasilkan oleh bakteria hidup dalam usus manusia terbukti mampu untuk mengawal tekanan darah tikus (ujian dilaksana pada tikus)

Tikus yang memiliki kadar gas di dalam tubuh yang lebih tinggi memiliki tekanan darah yang lebih rendah daripada tikus yang memiliki kadar gas yang kurang sedikit.

Hidrogen Sulfida pada flatus yang dikenali sebagai kentut dihasilkan oleh enzim dalam pembuluh darah dan gas tersebut akan melemaskan enzim pembuluh darah sehingga menurunkan tekanan darah.

Jadi kentutlah.......(kecuali ketika bersolat)


Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team