KARPAL CUAK DENGAN KENYATAAN UST NASHA, CUBA NAFIKAN DIRI BANGSAT DIA ANTI ISLAM!TARBIYAH PAS ROSAK!

17 Aug 20122comments


MHS Nampak Karpal seperti tertekan dengan kenyataan yang dilempar YB Nasha (PAS) terhadapnya yang menyatakan beliau anti-Islam sehingga beliau berbelit-belit cuba berdalih menafikan dia anti Islam. Si cacat Karpal singh ini menyatakan beliau anti-Hudud bukan Anti Islam!

Beliau mempersoalkan bagaimana mahu menjalankan hukum hudud sedangkan rakyat Malaysia berbilang kaum.Hey dey Thambi! NIK ajiz kata dia dah ajar fahamkan ko dan anjing-anjing ko pasal ISLAM , hukum hudud, Syariah dan sebagainya! kenapa sekarang ko tanya bagaimana pula? Tarbiyah PAS tidak berkesan kah?! atau kenyataan Nik Aziz itu satu permainan silap mata DAP bagi menghalalkan cara bersekongkol dengan KUFFAR HARBI yang wajib diBUNUH??!

Mat Sabu seperti biasa menyelamatkan ketuanya iaitu Karpal Singh dengan mengeluarkan kenyataan "Nasib Nasha akan diketahui selepas Aidilfitri." Adakah Nasha akan dibuang daripada PAS sepertimana Nasib Hasan Ali selepas Aidilfitri DEK kerana tangan-tangan ghaib di dalam PAS? 

Keratan Akhbar: 

UTUSAN: Apa komen Yang Berhormat (YB) berhubung kenyataan Nasharudin yang mendakwa YB bukan sekadar anti hudud tetapi juga anti-Islam?

KARPAL: Saya bukan anti-Islam, Islam merupakan sebuah agama, saya tidak pernah menentang agama Islam, bagaimana boleh melabelkan saya seperti itu? Saya hanya menentang secara terang-terangan konsep negara Islam itu yang boleh mengamalkan hukum hudud.

Hukum hudud boleh diamalkan di negara-negara Islam, contohnya di Arab Saudi dan Iran. Saya menentang hudud kerana ini bukan negara Islam, ini negara sekular. Oleh itu bagaimana mahu melaksanakan ia di sini?

Pada tahun 1988, Mahkamah Agung telah mengisytiharkan Malaysia sebagai negara sekular. Bagaimana boleh menubuhkan negara Islam? Saya juga menentang penubuhan negara Islam kerana ini bukan negara Islam, ini negara yang meliputi pelbagai kaum. Saya dan DAP tetap dengan pendirian, kami menentang sekeras-kerasnya penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukuman hudud
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
18 August 2012 at 01:25

Kerajaan Islam dah lama wujud sejak zaman parameswara lagi..

sesuka rasa je karpal nak tukar jadi negara sekular

Anonymous
9 September 2012 at 19:48

PAS parti fanatik Islam. Jika Melaysia diperintahnya akan menjadi seperti Afghanistan semasa pemerintahan Taliban. PAS memperalatkan agama untuk dapat kuasa politik. Jika ia menjalankan hukum hudud akan menyebab tidak keadilan kepada Muslim dengan bukan Muslim. Setiap negara harus mempunyai satu undang dan hukuman tak kira bangsa dan agama barulah dikatakan keadilan. Agama ialah kepercayan seseorang dan tak harus paksaan dan dipolitikan. Agama ialah kepercayaan tak harus terlampau percaya. Terlampau percaya akan menjadi. fanatik. Fanatik akan masalah seperti jika kegagalan akan merasa ini sudah ditakdiran tanpa berfikir mengatasi masalahnya. Masalah lagi seperti pergaulan dengan penganut lain seperti kaitan makanan halal dan binatang. Manusia tak perlu agama tetapi pemimpinlah menjadikan ia penting untuk kuasa politik dan kekayaan

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team