15 PENGUNDI dalam satu alamat rumah! apa alasan SPR? !!

26 Apr 20120 comments

15 PENGUNDI dalam satu alamat rumah!  apa alasan SPR? !!




Aku memang tak puas hati dengan puak-puak yang ingin mengambil kesempatan dengan memusingkan fakta dan ingin cepat menyalahkan orang lain dan mempropagandakan kepada rakyat sesuatu perkara yang mereka sendiri KONFIUS!

SPR jawab, memang LOGIK lah satu rumah ada 15 individu yang berlainan....

Kebanyakan yang mereka tak kaji adalah...keadaan rumah tersebut atau taman tersebut atau kampung tersebut sudah lama didiami oleh penghuni - penghuni yang MENYEWA!

kadang-kadang ada di dalam rumah tersebut disewa oleh 5 orang yang bekerja! kemudian, ada kemungkinan selang setahun kemudian, mereka berpindah, datang lagi 4-5 orang...sehinggalah 10 tahun dan 20 tahun dan 30 tahun....BAGAIMANA SPR nak kontrol kalau penduduk - penduduk di situ tak lapor yang depa dah pindah RUMAH!

Satu lagi , mengenai kematian! MACAM lah malaikat nak cakap kat SPR bahawa si anu dan si anu aku dah cabut nyawa mereka! Kalau keluarga tak lapor pada SPR , bagaimana SPR nak tau sudah ada kematian?


Fikir-fikirkanlah...sedap jer dioghang tuduh SPR itu dan ini.........
depa takut bayang-bayang sendiri!

Share this article :

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team