Gemparz! SEJADAH KEPALA BABI di PALONG 8!

4 Apr 20120 comments

Sejadah Kepala babi
Satu lagi kes Islam dihina! , bukan berlaku di luar negara, tetapi ianya berlaku di Malaysia.  Perkara ini berlaku di Palong 8 , Negeri Sembilan tahun ini 2 minggu lepas!

Penduduk Felda Palong 8 yang bersolat Maghrib berjemaah gempar apabila sejadah yang dibentang di Masjid tersebut terpapar gambar kepala babi.. Sejadah tersebut difahamkan disedekahkan kepada masjid berkenaan dan dipercayai dibeli di sebuah kedai menjual karpet bukan milik orang Islam...

Perkara ini bukan sekali dua terjadi di Malaysia malah sudah beberapa kali menggemparkan negara. Penghinaan secara halus yang dilakukan oleh Masyarakat Chauvisme terhadap orang-orang Melayu  Islam dilihat melanpaui batas garisan persefahaman yang telah digariskan oleh kepimpinan dahulu.

Pelampau Chauvisme akan melakukan perkara-perkara yang menyakitkan hati kaum lain.

Perkembangan seperti ini merupakan provokasi-provokasi terhadap kestabilan negara. Mereka mahu melihat orang Melayu dan orang Cina bergaduh sekaligus akan menangguk di air keruh. Perpaduan kaum yang diamalkan di Malaysia dengan semangat toleransi dan muhibbah selama 54 tahun tidak harus diperjudikan dengan tindakan-tindakan Bangang Chauvisme dan Pelampau BANGSA!

Aku bukan ape, jikalau wujud desakan-desakan sebegini, ia bakal melahirkan puak-puak pelampau yang lain dan sekaligus akan mengakibatkan ketidakstabilan dalam negara .
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team