EDISI GEMPAR!- RIZAB TUNAI FELDA merudum??

3 Apr 20120 comments

Felda menguntungkan Umat Melayu ISLAM....
Rezab tunai Felda merudum! Tahun 2001, rezab Felda berjumlah RM4.5 bilion dan tiada hutang, tetapi tahun 2012 rezab Felda hanya RM1.35 bilion dan berhutang RM6.5 bilion dari Kumpulan Simpanan Wang Pekerja (KWSP)!

Lebih baik pakai duit KWSP dari berhutang LUAR NEGERI!!

Felda membelanjakan banyak wang untuk proses tanam semula kelapa sawit seluruh negara bagi menggantikan sawit-sawit yang tidak produktif berumur lebih 30 tahun. Dalam masa 3 tahun penanaman semula, setiap peneroka mendapat saguhati RM500.00 sebulan atau RM18,000.00 subsidi duit Felda. 

Sama juga dengan program pembinaan semula rumah warga Felda, duit rezab Felda digunakan sebagai pinjaman.

Rezab akan bertambah semula jika para peneroka bayar setiap bulan dan ia pasti mengambil masa!

Selama ini peneroka tak pernah pun miss dapat duit hari raya, duit sekolah dan lain-lain bantuan setiap tahun semuanya pakai duit rezab simpanan dan keuntungannya. Bab bayar zakat, cukai dan tanggungjawab sosial korporat (CSR), Felda tak pernah mengelat!

Hakikatnya pelaburan FGVH telah mencatatkan keuntungan sebanyak RM203 juta pada tahun 2009 dan meningkat RM366 juta tahun 2010. Peningkatan harga sawit tahun 2011 dan 2012 akan melonjakkan keuntungan FGVH.

 Fuckatan saja-saja buat lupa hal ini!
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team