PAS PENING! LEPAS PTPTN, PLKN MAHU DIBUBAR!

16 Apr 20120 comments

Taufek , YB  Paroi (PAS) menyatakan, duit untuk menampung PTPTN yang free boleh diperolehi apabila PLKN dimansuhkan! Akal Pendek dan tidak bervisi ! Itulah pendapat aku kepada pendapat YB PAS Pening nih!

LEPAS NIH APA LAGI NAK DIBUBAR..? KERJA PAS , PKR, DAP hanya sebagai pembubar!



Pagi ni aku "belek2" kat http://www.facebook.com/Jawatankuasa.Isu.PTPTN.JIP yang dipelopori PAS (Pengikut Anuar Sontot), aku terbaca satu komen dari hamba Allah ni....orang macam ni la yang memerlukan PTPTN wahai Pak Nuar dan rakan-rakan.

 (korang bacalah Encik Belajar dan Duit Amy ni komen, baru tahu pentingnya untuk pelajar macam beliau, janji Pak Nuar persetankan kerana itu janji bukan pasti......) << David Teo..kih kih kih


Hari ni kita cuba rungkai dari perspektif sape untung sape rugi bilamana PTPTN akan dimansuhkan oleh gang-gang gila kuasa ni. Okay di pagi nan indah ini cuba buka mata wahai rakyat berkenaan hal ini:


  • Siapakah majoriti penerima PTPTN? - Melayu ler...
  • Siapakah majoriti penerima PTPTN?? - Melayu tak mampu ler...
  • Siapakah majoriti penerima PTPTN??? - Melayu tak mampu yang kebanyakannya luar bandar ler....
  • Siapakah majoriti penerima PTPTN???? - Melayu tak mampu yang mak bapak die tak de slip gaji untuk mudah buat loan ler.....
Uih banyakkkk Melayu yang terima PTPTN ni...jarang-jarang Cina mendapatkannya, kadang-kadang India memperolehnya (macam P Ramlee lak..hahahha)

Bolehkah kita berprasangka bahawa idea mansuh PTPTN ni asalnya dari DAPig secara diam-diam cuba mengurangkan cerdik pandai bilamana Melayu tidak mampu dan berminat untuk meneruskan pengajian ke peringkat tinggi?Ada kemungkinan.............

Mansuh PTPTN dan gunakan duit DARI Pemansuhan PLKN (Kenyataan Taufek Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan) ....apakah tujuan PLKN ? rasanya ramai yang tahu bahawa PLKN mempunyai objektif ini:


  1. Meningkatkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda.
  2. Memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional.
  3. Membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni.
  4. Menyemarakkan semangat kesukarelaan.
  5. Banyak perkara yang berfaedah daripada PLKN
  6. Melahirkan generasi muda yang lebih cergas,cerdas dan penuh keyakinan diri.
Bila aku perhalusi tujuan PLKN ni, aku dapati ada suatu pihak yang berat kepada negara jiran kita yakni DAPig memang kurang suka dengan perkara-perkara sebegini.  




Sama Tapi Tak Serupa



PLKN mampu melahirkan generasi muda yang bersedia untuk apa jua kemungkinan melanda negara.. Sekurangnya mereka mampu untuk berdikari dari konteks penjagaan keselamatan diri dan organisasi kecil jika insiden tidak diingini berlaku....

Macam ada sesuatu udang yang bersembunyi disebalik mee apabila PLKN akan dimansuhkan oleh DAPig dan sekutu..dah la nak masuk askar atau Polis amat liat sekali, ni satu-satunya program yang boleh "memaksa" puak korang mengenal peri pentingnya jati diri pada negara pun korang nak mansuhkan.Adakah dengan mencadangkan pemansuhan PTPTN beserta sekali pemansuhan PLKN membuktikan ada agenda senyap dari DAPig????


Berjiwa kental........


Berjiwa bebal......



Owh tak pe, Orang Melayu bukan boleh berfikir jauh sikit nanti dikatakan racist...

Tetapi ingat!!racist yang baik perlu ada dalam setiap jiwa Melayu kerana dalam bertoleransi kita perlu berhati-hati...


INGAT!!!!!

-Prasangka ku dipagi hari-
Share this article :

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team