Senandung Air Mata

4 Jun 20120 comments

MyHomeSoil terbaca sajak di atas di sebuah majalan Islamik dan ia amat menyentuh perasaaan.
Kita selalu mengaku kita ini pejuang Islam sebenar, tetapi hakikatnya, tiada apa yang kita bawa untuk perjuangan itu...
Perjuangan yang dibawa bersifat retorik yang fana semata...mata...
Renungkanlah....

Petikan Kitab Ayyuhal Walad (Imam Al Ghazali)

Aku dikejutkan pada tengah malam,
oleh Seekor merpati,
Di dahanan itu ia melagu sayu,
sedang aku masih kelenaan...

Demi Tuhan Kaabah aku berdusta
Kalau benar aku merindu.`
Mana mungkin tangisan merpati
dapat mendahuluiku..

Aku menyangka akulah pencinta.
yang paling sedih menderita
kepada tuhan aku tidak menangis,
sedang binatang sentiasa dalam tangisan...
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team