AKHIRNYA HAZIQQQQ PONDA DIDAKWA!

17 Jun 20122comments


PASIR GUDANG - Kementerian Pengajian Tinggi menyerahkan kepada Universiti Malaya untuk mengambil tindakan terhadap pelajarnya yang didakwa menghina Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.
 
Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata,  beliau difahamkan pelajar itu, Haziq Abdullah Abdul Aziz, kini digantung pengajian kerana terlibat dalam Demonstrasi Mansuh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) pada 14 April lepas.

"Sebagai pelajar, dia patut sensitif dan patut tahu suasana persekitaran negara dan sebagainya... terpulang kepada universiti (untuk ambil tindakan)," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Borang Notis 5A kepada 75 penduduk Kampung Pasir Gudang Baru di sini hari ini.
 
Haziq dipercayai mempertikai tindakan Sultan Johor, yang murka terhadap bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin berhubung isu pembidaan nombor plet kenderaan WWW1, di laman sosial Twitter miliknya pada 15 Jun lepas. Pengajian pelajar tahun pertama Ijazah Sarjana Muda Undang-undang itu digantung selama satu semester mulai September ini. - Bernama


Myhomesoil 

Si Haziq pondan ni akhirnya didakwa. Kenapa dipanggil haziq pondan? kerana kalau dia berani, pi la jumpa secara berdepan dengan Sultan Johor! mesti terkencing! 

Profile mamat ni! 

Nama : Haziq Abdullah bin Abdul Aziz 
No matrik : IEB 110029 IC : 920929-13-5425
 Alamat asal : No 35, Jalan Ellis, 93300 Kuching, Sarawak. Pengajian : 


Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Tahun Pertama) IPT : Universiti Malay
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
18 June 2012 at 01:25

Budak ini mungkin pandai di dlm pelajaran tetapi bodoh untk bertindak bijak dan sekarang kamu kena bayar harga kebodohan kamu!

Anonymous
18 June 2012 at 07:39

ini budak sewel.. pandai tapi tak semestinya cerdik..

ini dinamakan pandai tapi bodoh piangg...

memang kita kena taat pada Allah dan rasul tapi Allah dan rasul juga ada mengingatkan dalam al quran dan hadis supaya mentaati pemimpin/ibubapa..

gunakanlah otak yg dibagi tu..jangan samakan ketaatan dgn tuhan dan rasul dgn ketaatan pada ibubapa dan pemimpin...berbeza.. terletak pada niat..itu yg terpenting

jadi apa bezanya dgn kau yg taat membabi buta pada pemimpin idola kau..segala arahan kau ikut segala undang2 sanggup kau langgar.. tak tau lah jika ketaatan kau dgn pemimpin maksum kau samakan dgn ketaatan kau dgn tuhan dan rasul..

ini lah dinamakan pandai tapi bodohh...

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team