PANAS!!: K-POP HARI BELIA MENDAPAT TAJAAN BN

5 Jun 20123comments

PANAS!!: K-POP HARI BELIA MENDAPAT TAJAAN BN






Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kekantoian pakatan pembangkang terutama di Pulau Pinang apabila menyajikan tarian k-pop versi Amy Mastura apabila tiga cewek ligat menari tanpa sikronasi yang baik. Lebih mendukacitakan program ini ditayangkan kepada pemimpin Kerajaan Negeri Pulau Pinang yakni Dato' Mansor Haji Othman dan berlaku di kawasan tokoh agama terkenal Sheikh Abdullah Fahim yang juga datuk kepada mantan Perdana Menteri; Tun Abdullah.


Dan apabila video ini tersebar, maka pemikir-pemikir pakatan telah merumuskan beberapa perkara dan meletakkan kesalahan tersebut ke atas kepala orang lain. Justeru, propaganda dengan menghasilkan post di FB bagi menyokong hujah  bahawa kesalahan tersebut bukan dari sikap PKR dan pakatan pembangkang tetapi merupakan kesalahan pihak lain. (Nanti dia salahkan Pak Lah sebab kawasan Pak Lah)

Ulasan dan Alasan Pembangkang

Merujuk ulasan dan alasan  pembangkang ini, kita dengan jelas terbaca bahawa mereka menyalahkan penaja non-muslim yang kononnya tidak bertindak seperti yang dimesyuaratkan dan sengaja mensabotaj mereka..Wahai pencacai pembangkang, alasan semua boleh bagi tapi nampak sangat korang suka nyalahkan orang je, salah diri salahkan juga orang lain..silap haribulan korang salahkan KBS sebab K-Pop baru-baru ni buatkan sesetengah pemimpin PR terikut-ikut dengan gelekan k-pop hingga tak dapat K-Pop asli, bawa K-Pop versi melayu pun jadilah..

Fakta kedua menyangkal alasan mereka ialah: Halim Hamid iaitu bapa kepada si Adam Adli menyatakan bahawa "ayah sendiri bergegas menghentikan persembahan" merupakan auta beliau. Kita boleh lihat dalam video tersebut sehingga hampir seminit tiada tindakan untuk menghentikan tarian tersebut. Adakah itu dimaksudkan dengan ungkapan "BERGEGAS" yang dikatakan oleh ayah si Adam Adli...ataupun beliau leka  melihat gelekan punggung penari sebelum disergah malaikat untuk memperbetulkan keadaan???

myhomesoil melihat dua perbezaan dalam isu k-pop di Malaysia yang mana KBS dengan hati terbuka memohon maaf tanpa menyalahkan sesiapa dalam isu yang diwujudkan mereka sedangkan pembangkang seperti kebiasaan sering menyalahkan orang lain atas kesalahan dan kedangkalan diri sendiri.. Disini kita boleh beranggapan bahawa jika PUAK ini menang kerajaan, maka apabila ada rakyat merintih kerana kesusahan dan tidak mendapat bantuan seperti dijanjikan manifesto mereka maka jawab pimpinan pembangkang bahawa "Oh Kau Tak Dapat Bantuan Sebab Salah Bank Yang Tak Beri Duit Pada Kami Untuk Hulurkan Bantuan!!!" 


Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
6 June 2012 at 00:17

bodoh bangang pembangkang!fuck off!

Anonymous
6 June 2012 at 02:32

ni tak lain x bukan mesti umno yg paksa tok sheikh tengok ni..

6 June 2012 at 09:40

Senang betui puak kafir harbi merosakkan umat islam PAS dan PKR. Tu belum lagi dapat kuasa penuh dah macam-macam dia tayangkan. Nanti dah dapat kuasa penuh bukan setakat bagi tengok ci-pap, siap bagi main ci-pap lagi. Habih dilondehkan segala jubah, serban dan kepiah putih demi menuruti komunis harbi DAP. Allah bayar cash!

cicici papapa

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team