HIDANGAN BA ALIF BA YA DALAM MAJLIS PAKATAN RAKYAT!!??

24 Jun 20120 comments


Nah, tengok saja betapa jijik dan kotornya politik Pakatan Rakyat sehingga bab makanan halal dan haram pon boleh dicampur adukkan demi mendapatkan undi dan sokongan golongan bukan Islam dan lebih penting demi mencapai cita-cita menawan Johor yang dikatakan KUBU KUAT UMNO...

Mana perginya semua ulamak dalam PAS? Kenapa berdiam diri? Mana bantahan atau pun suara supaya membatalkan sahaja program ini ataupun dipindahkan ke restoran yang lebih bersesuaian dengan umat Islam?

Buat pengetahuan korang Majlis Makan Malam ini di anjurkan oleh Parti Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh Suhaizan Kaiat (Ketua Pemuda PAS Johor), Shamsul Iskandar Md. Akin (Ketua AMK) dan DSAI sendiri. Meja pula terdiri daripada dua variasi iaitu RM 500.00 utk non-halal dan RM 300.00 utk halal..Ape maksud semua nie? Kenapa perlu ada meja non halal yang aku pasti menyajikan makanan tidak halal yang seperti kita semua sedia maklum seperti daging babi dan beer...Yang lebih teruk lagi makan malam ini diadakan di sebuah restoran Cina yang terkenal dengan rangkaian restorannya di Johor iaitu 8* Guo Tai DOT DOT... 

Aku buat post ni bukan suka-suka, tapi demi menyelamatkan akidah serta fahaman pemimpin PAS terutamanya yang semakin lari dari landasan Islam. Yang haram tetap haram, manakala yang halal kekal halal...Bayangkan makanan yang di hidangkan kemungkinan besar menggunakan periuk dan pinggan yang sama bagi hidangan masakan daging babi.. (bukan kemungkinan lg dah, confirm guna periuk dan pinggan yang sama) 

Aku dh cekidaut website restoran tu, mmg sah restoran ni NON HALAL ok!! Untuk menguatkan lagi kenyataan aku ni korg cekidaut lah jugak sendirik ok...Ni aku kasi link..

Ni senarai menu yang dihidangkan kat restoran tue.. http://88guotairestoran.com/menu.html

竽香扣腩肉
Stewed Pork With Yam
梅香咸鱼花腩煲
Sauteed Sliced Pork With Salted Fish In Claypot

镇江排骨王
Fried Pork Ribs With Chin-Kiang Sauce
蜜汁排骨
Stir-Fried Pork Ribs With Honey Sauce














Nilah antara menu femes berasaskan daging babi kat Restoran 88 Guo Tai Sdn Bhd  tu...Manelah tau korg tak dapat view, akibat di hack oleh puak parti pembangkang plak...Aku bukan nak bersikap racist, tapi kalau yang hadir tu semuanya org non-muslim yakni orang Cina, tak de salahnya, dah memang makanan dorg pun...Yang menjadi masalah sekarang bila ada orang Islam turut hadir seperti yang aku cakap kat atas...Meja hidangan pula memang siap ada print kt banner non-halal dan halal.. Nak ckp blogger buat fitnah lg kah??

Apa pun aku nak mintak maaf kalau gambar hidangan yang di siarkan di atas menyentuh sensitiviti sesetengah pembaca..Niat aku cuma satu, iaitu untuk membetulkan semula fahaman PARTI RONGAK ni.. Ini adalah fakta bukan auta...Lu pkirlah sendirik!!


Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team