PROF LEOPOLD MASUK ISLAM SELEPAS TEMUI KHASIAT DAN RAHSIA WUDU'

29 Dec 20125comments


Prof Leopold Werner von Ehrenfels, seorang psikiater dan  neurology dari Austria, menemui sesuatu yang menakjubkan terhadap wudhu. Ia mengemukakan satu fakta yang sangat mengejutkan.

FAKTA BELIAU

pusat-pusat saraf yang paling peka dari tubuh manusia ternyata berada di sebelah dahi, tangan, dan kaki. "

Pusat-pusat saraf tersebut sangat sensitif terhadap air segar.
Dengan sentiasa membasuh air segar pada pusat-pusat saraf tersebut, maka bererti orang akan memelihara kesihatan dan keselarasan pusat sarafnya. 

Pada anggota badan yang terkena semasa berwuduk terdapat ratusan titik akupunkturyang merupakan titik penerima ransangan terhadap sentuhan berupa basuhan, gosokan, usapan, dan tekanan/urutan ketika melakukan wuduk.
Sentuhan tersebut akan dihantarkan ibarat signal ke sel, jaringan, organ dan sistem organ yang bersifat terapi.
Ini terjadi kerana adanya sistem komunikasi iaitu sistem syaraf dan hormon bekerja untuk mengadakan homeostasis (keseimbangan). Titik-titik akupunktur, suatu fenomena yang menarik jika dibandingkan dengan syariat wuduk yang disyari’atkan sejak 15 abad yang lalu.
Malah Prof Leopold mencadangkan agar wudhu bukan hanya milik dan kebiasaan umat Islam, tetapi untuk umat manusia secara keseluruhan.


JUMLAH TITIK AKUPUNTUR DI ANGGOTA WUDUK


Muka = 84
Tangan =  95
Kepala = 64
Telinga = 125
Kaki = 125

Jumlah keseluruhan = 493!
.
Ternyata terdapat 493 titik penerima ransangan pada anggota wuduk!

Contoh di zaman Rasulullah: 

Terdapat banyak cara yang ditunjukkan Nabi Muhammad SAW kepada kita dalam usaha penyembuhan. Salah satunya adalah seperti dalam hadis seorang buta yang meminta Nabi SAW untuk memulihkan pandangan matanya.
.
Baginda SAW berkata kepada orang buta itu, “Langkah pertama adalah pergilah ke tempat mengambil wuduk dan ambillah wuduk.” Ini bermaksud wuduk adalah awal (pembukaan) dari penyembuhan untuk setiap penyakit. Jika tidak memiliki wuduk, usaha untuk menyembuhkan penyakit itu akan menjadi minima.

MHS: Prof ni terus masuk Islam selepas tahu keajaiban wuduk dan dia kata wuduk sepatutnya diamalkan oleh penduduk dunia dan bukan orang Islam sahaja! Bayangkan umat Islam perlu mengambil wuduk 5 kali sehari..:-) 

Maka , kalau anda rasa risau , gelisah, panas hati dengan suasana politik yang gharar dan fana' ni, baik lah kita mengambil wuduk dan mengingati ALLAH.Lebih baik! 

Diolah dari sumber: shofiqolbu & Bisikan Minda
.
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
30 December 2012 at 03:05

najib bilo ditanyo oleh budak sekolah apa itu najis mughalazah terus merah padam muko tak tahu jawab. den nak tanyolah najib tahu ko ambil wuduk? satu lagi soalan kpd najib apo bondonya rukun fikli dan qauli. dan apa itu masbuk? den ghaso koghat jari den kalu dio dapat jawab.rosmoh lagi hampeh.

Anonymous
31 December 2012 at 05:47

Osah ekau lah yang hebat eh pencacai... Hebat mencaghi sqlah oghang... kot apo yang ekau kobaan tu salah.. tak payah la koghat jaghi tu.. cukup la doso fitnah yang ekau dapek..

Anonymous
1 January 2013 at 05:10

3:05, tiap oghang diberi Allah keistimewaannya cai PR Ngok. Yang ekau mengato oghang tu apo bondonyo eh? Ekau tu pandai bena bulih ganti jadi PM Mesia, ajo budok budok ambil wuduk. tah tah kau jang cai PR Ngok tak ghoti apo bendo eh... cakap manjang nak pandai hah, abok pon ekau tak do! buet malu eh oghang minang.. kimak kau lah jang cai eh...

Anonymous
1 January 2013 at 08:31

rosmoh tau mandi junub tak? tah2 pakai laghong ngan mandi haid gaknyo lah. den cakap ajo jangan maghah eh.

Anonymous
2 January 2013 at 18:32

03:05 & 08:31 oghang yang samo.
Kan baik kito ceghito bendo2 yang elok.

Bab2 wudhuk pun nak dipolitikkan?
Dasar pembangkang, abih semuo nak dipolitikkan.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team