MAMPUKAH UMNO CAPAI 2/3 MAJORITI??

24 Dec 201210comments


Datuk Ahmad Maslan berkata:

"Beliau yakin BN dapat mempertahankan 140 kerusi Parlimen yang dimenangi sekarang serta merampas 5 daripada 23 kerusi Pas, 5 daripada 29 kerusi DAP dan 10 daripada 31 kerusi PKR


Ohh, rupa-rupanya PAS hanya menang 23 kerusi Parlimen jer. Macam mana nak jadi PM Malaysia dan menjadi wakil orang-orang Melayu Islam di Parlimen? Confirm kena sepak dek DAP!  


Petikan Akhbar: - 

MELAKA - Barisan Nasional (BN) mampu merampas 20 kerusi Parlimen yang dimenangi pembangkang, sekali gus meraih kemenangan majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata beliau yakin BN dapat mempertahankan 140 kerusi Parlimen yang dimenangi sekarang serta merampas lima daripada 23 kerusi Pas, lima daripada 29 kerusi DAP dan 10 daripada 31 kerusi PKR.

Beliau berkata, keyakinan tersebut berdasarkan pelbagai faktor termasuk masalah yang dihadapi pembangkang di beberapa kawasan yang dimenangi mereka sebelum ini.

"Semua perkara ini logik kerana sebagai contoh, tujuh kerusi PKR sudah bermasalah di mana enam daripadanya telah cabut masuk bebas sementara satu lagi kalah di Hulu Selangor," katanya kepada pemberita selepas Program Pemukiman.

Pemantapan Profesionalisme Kelab Kebajikan dan Rekreasi Penerangan (KKRP) yang dirasmikan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam di sini.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga bakal menjadi faktor utama kemenangan BN.

"Rakyat telah menikmati pelbagai insentif dan keistimewaan yang diperkenalkan Perdana Menteri termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Baucar Buku 1Malaysia serta program transformasi," katanya.

Selain itu, beliau berkata faktor calon boleh menang yang dimiliki BN akan turut membantu merampas kembali kerusi pembangkang.

Bagaimanapun, katanya kemenangan tersebut hanya akan dicapai sekiranya anggota BN tidak melakukan sabotaj atau 'cah keting' terhadap parti. - Bernama

Share this article :

+ comments + 10 comments

Anonymous
24 December 2012 06:04

Rakyat bodoh je yg undi PR....walau BN tkla sempurna namun rakyat dpt jugak manfaat...

Anonymous
24 December 2012 08:14

Be and 2/3 ? dah be and nak menang lagi? dah songlap duit rakyat dah bunuh rakyat dah rasuah dah seleweng kuasa dah rogol bunuh n letupkan dah macam2 lah termasuk jual negara n jadikan apco yahudi penasihat negara n dah hutang sampai 530 bilion..n.n n macam2 lagi masih nak memerintah? boleh mamposlah..rakyat bukan bodo wahai amenongok.

Anonymous
24 December 2012 11:41

Setuju 100%..sekurang2nya BN byk jugak sumbangan utk rakyat.. Anonymous 08:14 jikalau pembangkang memerintah yakin ke xde rasuah??belum memerintah pun dah wujud mcm2 masalah apatah lg kalau memerintah kelak??.aku xakan sesekali memperjudikan masa depan utk sesuatu yg x pasti..xtahu lak kalau ko ni jenis buta hati..!! *Rakyat mmg x bodoh, ko tue je yg bodoh puiiiiii..!!!

Anonymous
24 December 2012 19:17

anon 8.14. ko bodoh piang!PR berlambak dengan skandal seks, jatuhkan melayu dari dalam! tarik kuasa asing, sokong Israel! LGBT, kebebasan agama! hak asasi manusia yang dangkal! ko yang bodoh...

Anonymous
24 December 2012 21:38

19.17. ko lah yg bodo bahlol. tahun 1957 tanah riyab melayu 3 juta hekter tapi tahun 1995 tinggal 1.7 hekter mana pegi tu. mana yg diperjuangkan. 175 hekter di tanjung pagar dan kwsan persisiran tg pagar 150 hekter adalah tanah malayu semua diberi free kpd singapore. harga tanah itu bernilai trilion usd. sape yg buat kerja bodo tu pr ke amenongok? lain kali klu nak cakap biar ada bukti mu bodoh otak dungu lancaulah lu. buuuuyuyuubuuu.

Anonymous
25 December 2012 09:03

Ni cacai mana plak ni?? Celah mane ko dapat citerletup rogol bunuh ni? aDa bukti ke? bukti sahih aljubori menyundal ngan chinadoll pun ko tak caye... Inikan benda yg takde bukti... Jual negara? waklu! Bukan ko punya idola si jubori tu ke yang jual negara? Same je dungunya dengan lelain pencacai PR

Anonymous
25 December 2012 09:05

Dasar pencacai PR yang bute sejarah...

Anonymous
26 December 2012 13:36

Anonymous 21:38 wah2 hebat sungguh bukti2 ko yer.Sure dpt A+ ni dlm mata pelajaran sejarah..trilion USD neh.!!!

27 December 2012 09:06

Pasngok sudah buat bising dlm blog aku

Anonymous
28 December 2012 02:40

bukan buet bising tapi nak boghi tau kebenaran.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team