FELDA BELI TANAH DI INDONESIA, THAILAND, MYANMAR DAN KEMBOJA

2 Dec 20120 comments


FGV  bakal  membeli 150,000 hektar  lagi tanah ladang dalam tempoh lima tahun lagi bagi meningkatkan keuntungan syarikat.FGV bakal membeli 150,000 hektar lagi tanah ladang dalam tempoh lima tahun lagi bagi meningkatkan keuntungan syarikat.
Tahniah Felda!  Teruskan menjana keuntungan! 

Kuala Lumpur: Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) sedia membelanjakan sehingga RM2.5 bilion bagi mengembangkan operasi segmen huluan. 


Ia sebagai langkah awal untuk muncul sebagai kumpulan perniagaan tani bersepadu terbesar dunia menjelang 2020. 



Bagi tujuan itu, FGV, yang juga pengeluar minyak sawit mentah (MSM) terbesar dunia dengan jumlah pengeluaran sebanyak 3.3 juta tan setahun, kini giat meninjau peluang membeli tanah di Asia Tenggara, khususnya Indonesia, Thailand, Myanmar serta Kemboja bagi penanaman sawit dan getah. 

Selepas selesai mengambilalih tanah ladang di rantau ini yang dijangka mengambil masa sehingga 2015, kumpulan yang dikhususkan bagi menjalankan aktiviti perniagaan untuk Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) itu, kemudian akan mula membeli tanah di rantau Afrika dengan tumpuan di wilayah selatan benua itu.
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team