ISU KAD PENGENALAN : CUBAAN PEMBANGKANG KABURI KDN DAN RAKYAT! KDN JANGAN MELATAH!

12 Dec 20122comments

Pembangkang memainkan isu perkauman dengan meletakkan nama Najib sebaggai Najib a/l Razak agar orang Melayu dan orang India di Malaysia merasa terhina! 
MHS menasihati Kementerian Dalam Negeri agar tidak cepat melompat dan melatah dengan cubaan pihak pembangkang yang sememangnya putar alam mengenai isu dakwaan 300,000 masyarakat India yang tidak mempunyai Kad Pengenalan. Kementerian Dalam Negeri juga dilihat tidak patut melayan pemegang-pemegang kad PR ini yang cuba menangguk air yang keruh! 

Apa yang perlu dibuat oleh KDN sekarang ini adalah bukan memberikan sewenang-wenangnya kad Pengenalan kepada pemegang PR ini, tetapi perlu menyiasat sedalam-dalamnya agar mereka tidak sewenang-wenangnya menyalahgunakan peluang untuk menjadi warganegara ini.

Apa yang dikhuatirkan adalah: 

1. Pihak Pembangkang sengaja membawa isu ini agar mereka yang menerima Kad Pengenalan ini akan mengundi Pakatan walhal asal usul pemegang Kad PR ini mungkin di'import' terus dari INDIA atau mana-mana negara luar untuk kepentingan politik Pakatan Pembangkang!

2.  Pembangkang memainkan isu kaum dalam pemberian kad pengenalan ini kerana nampaknya PR sengaja mahu melaga-lagakan kaum India dan Kaum Melayu di Negara ini serta mendakwa kaum INDIA didiskriminasi oleh Kerajaan Malaysia dengan menyatakan 300,000 masyarkat INDIA tiada kad pengenalan!!!!!! 

MHS yakin , apabila diminta untuk dibuktikan , pembangkang sedaya upaya akan mengimport ramai warga asing untuk mengaku mereka tidak dapat kad pengenalan! 

Ingatkah anda pembangkang pernah mempersoalkan pemberian kewarganegaraan kepada mereka yang sepatutnya menerima kad pengenalan seperti kes Mismah dan membandingkan Kerajaan Singapura memberi kerakyatan kepada mereka yang berjasa kepada negara Singapura tetapi Kerajaan Malaysia memberikan kerakyatan kepada sesiapa sahaja?! 

Apabila kerajaan menguatkuasa kan undang-undang dan memperketatkan pemberian kewarganegaraan , PEMBANGKANG berdegar-degar pergi berdemo kononnya ingin membela nasib pemegang Permenant Residence(PR) masyarakat India walhal asal -usul mereka yang mengaku rakyat Malaysia terbabit pun tidak diketahui malah apabila disuruh cakap Bahasa Kebangsaan pun mereka tidak tahu! 

BUAT APA KITA SIBUK NAK BAGI KAD PENGENALAN KEPADA PEMEGANG PR!!?? INI NEGARA KITA , KITA PUNYA PASALLAH WOI! SIAL PEMBANGKANG! 
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
12 December 2012 at 19:56

Satu tektik makan tuan. Penentu masa depan Malaysia adalah undi undi Melayu. Kalau Anuwar biarkan India bermaharaja lela begitu. Ingat orang Melayu suka ke? Kalau boleh orang Melayu nak hantar India India ni balik India.

Bagus bagus. Satu lagi sebab untuk Melayu tidak undi PR. Besarkan India. Hak Melayu tak pula dia demo sebegini.

12 December 2012 at 20:06

setuju!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team