STATEMENT POYO ANAK GHOMBAU (REMBAU)! MALU DEN! @anwaribrahim #pakatan

20 Dec 20122comments

Main pasir setelah disepak keluar dari Negeri Sembilan

Mamat Rombau yang disisih di Nogori den ni pun nak ambil 'mileage' dari Fitnah Rusuhan oleh puak mereka sendiri. Sendiri sebarkan kononnya ado pergaduhan, sendiri jilat balik ! Cayolah...pencacai Pakatan. 

lihat kenyataan berdogar2 budak ni: - 

blogger cili api pon bantai mamat ni  lihat: http://ciliapibloggers.blogspot.com/ 

TERKINI CERITA RUSUHAN DI SUNGAI PETANI

Kenyataan Terbuka
19 Disember 2012

Insiden Sg Petani: Sebuah Propaganda Gagal

Sungai Petani dikejutkan dengan berita kononnya berlaku pergaduhan antara kaum cuba diambil kesempatan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dengan menyebarkan khabar angin pergaduhan besar berlaku di beberapa kawasan.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah membuat pemerhatian penuh melalui aktivis SAMM yang menetap di Sungai Petani membuat kesimpulan bahawa, pada permulaannya hanya terdapat pergaduhan kecil membabitkan kumpulan anak muda yang gagal mengawal diri dan tiada sebarang kebencian antara kaum berlaku di sebalik pergaduhan tersebut. Namun campurtangan kumpulan extreme kaum merencatkan suasana dan mampu mengundang kecelakaan lebih besar.

Semua ini terjadi hasil daripada politik perkauman ekstream Umno dan Barisan Nasional yang sering melagakan kaum. Poltik perkauman ekstream Umno Barisan Nasional umpama memasang bom jangka di kalangan masyarakat. Inilah yang mereka mahu, pergaduhan antara kaum akan menyebabkan setiap kaum berpaut kepada parti berasaskan kaum bagi berlindung lantas memberi sedikit nafas kekuatan biarpun memberi kesan buruk kepada seluruh kemasyarakatan dalam jangka masa yang panjang.

SAMM berpendapat tiada gunanya berbilion wang ringgit dibelanjakan atas nama perpaduan semenjak merdeka. Kewujudan Jabatan Perpaduan contohnya hanya membazir bila regim Umno Barisan Nasional sendiri sentiasa membakar api perkauman.

Walaubagaimanapun, keadaan di Sungai Petani terkawal di atas tahap kesedaran yang baik dari kalangan rakyat Malaysia yang belajar betapa pergaduhan antara kaum hanya akan memberi kelebihan kepada parti perkauman seperti Umno. Rakyat pasti tidak sedia untuk memberi nafas baru kepada Umno dan seraya itu menolak sebarang usaha mengembangkan propaganda jahat golongan ini kononnya pergaduhan besar antara kaum berlaku dan merebak ke serata tempat.

SAMM dengan segala rangkaian kekuatan bertekad memastikan negara ini stabil lebih-lebih lagi dengan pilihanraya yang menjelang, kesempatan pastinya diambil oleh Umno dan Barisan Nasional. SAMM akan menyekat segenap ruang terutamanya berita yang membangkitkan bibit-bibit pergaduhan antara kaum, ketika kepedulian pihak berkuasa terhadap blog pro-Umno yang membawa propaganda jahat tidak diambil tindakkan malah menjadi bahan berita untuk media perdana yang dikuasai Barisan Nasional.

SAMM menggesa orang ramai di seluruh negara khususnya di Sungai Petani bertenang dan tidak menghadam berita yang mengghairah kebencian antara kaum. Yakinlah segala usaha 'orang jahat' itu tidak akan berhasil selagi kita menggenggam pedoman betapa isu perkauman sudah berkubur tidak ada dalam kamus Malaysia baru.

Sekian,

Che'GuBard
Ketua Penyelaras SAMM Kebangsaan


CHEGUBARD ADALAH CIKGU PEMBONGAK
-HARAP MAKLUM- 


Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
20 December 2012 20:46

kah...kah...PEMERHATIAN PENUH TU....hebat cekgu bardstard ni.. hahaha

Anonymous
20 December 2012 23:44

ekau tak tengok tv ko jang. yg kono tangkap tu ahli pukida pencacai amenongok lah. tv3 ado siarkan berito tu. len kali klu nak tulis tu biyolah tengok2 sikitlah. kan dah keno batang idung sendiri..waka waka kah kah.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team