Perbezaan & Analisis: Cubaan Konvoi Mazlan Aliman melanggar peneroka FELDA!

25 Dec 201212comments

bagi Mazlan Aliman, membunuh tak apa sebab "Menfitnah lebih buruk daripada membunuh". Beliau telah banyak menabur fitnah, membunuh cuma perkara kecil sahaja. 
Di dalam ceramah Mazlan Aliman pada malam Perhimpunan Oren itu di Felda Raja Alias 4, malam ahad tersebut yang dihadiri cuma 150 orang penyokong tegar dari seluruh Negeri Sembilan (40% daripadanya adalah urusetia Perhimpunan Oren dan peserta konvoi) , Mazlan Aliman menyatakan UMNO mengupah penduduk (samseng) untuk menghalang konvoi mereka. 


Jom Kita lihat siapa samseng sebenar di bawah ini : (Video Tribute to:   Aloqlaloq.blogspot.com) : - 

Namun , seperti biasa Mazlan Aliman sememangnya orang luar tidak mengetahui kekuatan UMNO  di Negeri Sembilan! Kekuatan UMNO di Negeri Sembilan adalah di Jempol. Siapa penyokong UMNO di Jempol??! Hoi Mazlan Aliman, penyokong UMNO di Jempol adalah orang-orang FELDA Palong 1-17 , Gugusan Raja ALias, Bukit Rokan, Rokan Utara DLL. 

Apabila di dalam ceramah Mazlan ni  menuduh penduduk tempatan adalah samseng, tunggu lah jawapan penduduk semasa PRU 13 nanti! 

Mari kita lihat cara kereta 4 wheel Drive (4x4) itu dipandu laju sememangnya berniat untuk melanggar penduduk.Penduduk tidak belasah pun mereka. Inikah samseng yang disifatkan Mazlan Aliman berlagak Alim rupanya, SIAL pondan? Kemudian pemandu reverse ke belakang. Pembaca boleh saksikan!  





Berbeza dengan video ini , Polis terbabas, lepas tu siap dipukul penyokong pembangkang!: 



Rakyat nilaikanlah sendiri yer... 
Bagi penyokong pembangkang atau hampir menyokong pembangkang, betulkah pilihan anda itu??

Share this article :

+ comments + 12 comments

Anonymous
25 December 2012 18:30

PAS shit cakap menipu rakyat itu demokrasi, nak sampaikan penerangan kununnya Malaysia berhutang RM550 bilion, setiap rakyat berhutang RM4,000. Eh...kalau negara berhutang pun untuk bina infrastruktur demi kesejahteraan rakyat. PAS sejak merdeka buat apa?
Ada selama 55 tahun negara merdeka dan hutang negara berbilion-bilion menyebabkan rakyat terpaksa mintak sedekah? rakyat hidup gelandangan bawah jambatan? rakyat mati kebuluran? nak sembahyang terpaksa sembunyi-sembunyi?rakyat tak dapat belajar hingga ramai jadi kuli? rakyat muflis sampai kena gadai rumah dan harta benda? rakyat miskin sampai nak beli pakaian pun tak da?
Bodoh punya PAS dan ANAK...kufur nikmat!

Anonymous
25 December 2012 18:45

mereka ingat provokasi ini akan menyebabkan orang BN belasah mereka (pada pemikiran mereka, orang BN macam mereka belasah polis bersih). namun gagal.orang BN tak macam depa. Tahniah BN dapat mendidik penyokong dengan baik walaupun sedang beremosi.

Anonymous
25 December 2012 19:01

Alaa, selama ini Mazlan Aliman ingat org Melayu kat FELDA tu diam aje..., bila dah melampau sapa boleh tahan, ceroboh tempat orang lepas tu tabur risalah, kutuk & fitnah memburuk-burukkan orang yg dah terbukti berjasa. Puak PAS ni memang tak pandai berhutang sbb dia tak pandai urus pembangunan, nak berhutang.. kita kaji dulu kemampuan kita, bila dah fikir mampu kita berhutang/pinjam demi pembangunan & kesejahtreaan, macam orang kata.. tak berhutang atau meinjam tak berharta. Orang PAS pun pinjam aka berhutang juga, bila nak beli kereta atau rumah. Pandai cakap saja tapi cakap kosong. Hidup pas! pis! pus!

Anonymous
25 December 2012 19:06

Sekarang ni anak-anak muda FELDA dah tahu siapa pembongak, siapa yang benar. Terbukti masyarakat FELDA sekarang ni hidup selesa, walau pun dikatakan berhutang. Bandingkan dengan mereka yang tinggal di kampung tradisi, mereka tak mampu berhutang sebab tiada skim spt mana felda... harta mereka tak berkembang, maka ramai yang berhijrah ke bandar.

Anonymous
25 December 2012 22:59

kenapa takut nak dengar penjelasan oren? kata negara demokrasi? takut terbongkar rasuah amenongok isa samad kontot tu ke? konvoi oren diserang di bukit rokan. kenapa serang2 kalu berani? oren nak tolong orang felda kamu semua keno tipu ngan amenongok tau. konvoi oren diserang maka mereka bawa kereto lajulah apo yg ada didopan langgarlah. sapo suruh duduk tongah jalan. kalau nak sokat mana buleh apo kuaso ekau sokat orang. ekau polis ko? kenapa tahan orang nak beri penoghangan? donga dululah lopeh tu baghu fikir boto ko salah ko? mana demokrasi. kenapo amenongok dah takut bona eh. macam mano rakyat nak cayo dongan amenongok selagi sikap samseng ado pd amenongok. pocahkan cermin keto tak samseng ko? pukul orang n ikat tangan orang tak samseng ko? amenongok dah sasau dah.. sobab dah nak jatuh. sodalah sikit..bacolah doa istighfar banyak2. klu macam tulah perangai ahli amenongok sampai bilo2 rakyat tak sokong. fikirkanlah dgn cara terbuka. den doakan kamu semua mendapat hidayah tuhan insyaallah.

Anonymous
25 December 2012 23:52

kenapa takut nak dengar penjelasan oren? kata negara demokrasi?...
.....................................................................................

Dan kenapa pula kumpulan oren tidak mahu mendengar penjelasan FELDA? Sebab negara demokrasilah kumpulan oren perlu hormat kehendak penduduk setempat yg tidak mahu mereka datang. Org tidak mahu jgn dipaksa. Jgnlah terus-terusan menggunakan perkataan demokrasi jika diri sendiri pun tidak menghormatai konsep demokrasi. Dan perhimpunan BERSIH yg tiada permit, tetapi dibuat juga. Duduknya bukan hanya ditengah jalan, malah ditepi jalan, dibahu jalan, dan dimana-mana shj yg mereka suka. Bukan setakat memecahkan cermin, malah diterbalikkan kereta. Penduduk sepakat menghalang org luar dtg itu dikatakan samseng. Tetapi org luar yg tidak pandai menghormati sensitiviti penduduk setempat itu dikatakan pejuang mulia. Dan kumpulan oren perlu sedar, jika mahu melembutkan hati peneroka, gunakanlah cara lembut. Org berkeras menghalang, awak juga berkeras nak masuk. Api lawan dgn api. Maka maraklah. Sampai bila2 peneroka tidak akan sokong. Fikirlah dgn cara berlapang dada yg kita tidak boleh paksa org lain mengikut kehendak kita. Sy doakan kumpulan oren diberikan petunjuk utk memenangi hati peneroka dgn akhlak dan fakta yg benar.

oren LGBT
26 December 2012 02:09

hahaha...bodoh punya oren LGBT!

Anonymous
26 December 2012 08:46

ekau lah bodo eh. oghang felda bukit rokan jemput oren..sobab tu oren datang yg sokat tu bukan oghang felda tapi ahli amenongok datang dari luar oghang felda tongah tunggu oren datang. tak soghang pun yg menyokat tu dari felda bukir rokan. ekau tengoklah you tube wahai amenongok. sobab tu den kato oghang amenongok semunyo bongok kato nak demokrasi tapi sokat2 biar lah jadi anak jantan lah jangan jadi pondan pengecut penakut. semua ahli amenongok pengecut camno nak monang pilihanghayo eh. cakap ajo demokrasi tapi yg ado kuku besi. dah bodo sombong pulak. dah bongok tak toghimo kenyatoan. manusio munafik takdo otak. jangan mimpi lah yg kamu buwet tu semuo oghang nak sokong. oghang dah buang tebiat dah nazak cam nilah. sampai bilo2 pun amenongok akan kalah solamo2nyo. soda2 lah sikit akal letak kek mano?

anak bukit rokan
26 December 2012 17:30

HAHA..ko lagi bodoh. yang jemput oren tu pencacai pas orang bukit rokan 2 orang mangkuk tu. dah arr tak selalu pi majlis yang dianjurkan ajk masjid dan ketua-ketua blok. suka menyendiri, tetiba panggil pennyangak pulak

Anonymous
27 December 2012 07:47

Sudah berapa byk siri perhimpunan yg dibuat oleh pembangkang yg tidak pernah disekat atau dihalang? Jika perhimpunan diadakan dikawasan tumpuan awam atau dikubu kuat sendiri, tiada siapa pun yg berani menghalang. Bila ada yg berani mengalang, maksudnya kawasan tersebut ialah kubu kuat pihak yg satu lagi. Jika benar yg menyekat itu bukan dr Felda Bukit Rokan, mana dia penyokong sebenar dr Felda Bukit Rokan? Takkan tidak dtg membantu?

Anonymous
28 December 2012 02:35

berito dlm sinar sobot kaki sokat oren tu adalah ahli amenongok yg diketuai ketuo pemuda amenongok jempol. ketua amenongok tu sendiri mengaku. jadi kamu semuo yg tulis diatas tu bodo2 belako bagang lagi dungu. inilah parangai amenongok. buuuu.

sepai sepai
18 January 2013 19:33

Ketua amnengok tu at least org jmpol!org tempatan. Yg si sial mazlan bwk 100 org dari luar tu berkonvoi buat fitnah buat apa! YG PENTING , lepas harakah, mazlan n pkrdaily kono saman oleh felda, x timbul lgi batang hidung si sial ni lagi.hahaha

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team