GEMPAR: WISEL BLOWER BLOWS LAGI SATU FAKTA KES BERAT!

29 Dec 20129comments

Gempar! Wisel Blower PKR terkenal, RAFIZI Ramli hari ini mendedeahkan dan mempersoalkan bahawa  syarat rebat telefon pintar yang dianugerahkan Kerajaan Malaysia di dalam Bajet 2013 kepada golongan muda 'DIKHUATIRI' akan melariskan stok lama. 

Inilah cara dan kaedah pemikiran pembangkang untuk mengajar rakyat terutamanya golongan muda untuk tidak bersyukur dan berterima kasih terhadap rebat sebanyak RM 200 kepada golongan muda untuk mendapatkan telefon pintar. 

Sesungguhnya Rafizi tidak mengetahui bahawa setiap langkah kerajaan mempunyai kumpulan sasar tertentu. Jikalau handphone bernilai RM 3000 atau RM 2000 hendak diberi rebat, Kerajaan hanya mampu untuk beri rebat sebanyak RM 200 sahaja, mampukah majoriti golongan muda untuk membeli handphone berkenaan yang selepas rebat kemungkinan masih tinggi iaitu RM 2800 dan RM 1800 SEBUAH! 

MHS yakin kerajaan mahukan ramai orang muda tidak kira kaya atau miskin untuk mendapatkan telefon pintar ini. Kalau rebat diberikan kepada Telefon Bimbit yang mahal harganya, ianya tidak dapat mencapai sasaran kerajaan yang menyasarkan RAMAI ORANG MUDA berpeluang memiliki TELEFON PINTAR dan tidak ketinggalan dek arus pemodenan! 

RAFIZI tidak boleh membandingkan dirinya yang mempunyai kekayaan yang banyak hasil dari wang politik yang diperolehinya untuk membeli handphone yang mahal berbanding kebanyakan majoriti golongan muda yang mungkin tidak mempunyai pendapatan atau hanya berpendapatan RM 500-RM 900 sebulan! 


TERNYATA Rafizi gagal untuk meletakkan dirinya menjadi rakyat marhain apabila mempersoalkan dan membangkitkan perkara ini kepada media dan akhbar: - !!


Article uploaded from MHS citizen Journalist dari Melaka Bandar Bersejarah -  

SENARAI HANDPHONE REBAT RM 200.00 

SKMM mengeluarkan senarai lebih 20 peranti yang akan ditawarkan melalui Pakej Komunikasi Belia.Rebat RM200 ini dihadkan kepada telefon pintar 3G (3G Smartphones) berharga RM500 dan ke bawah. Antaranya ianlah;


Alcatel One Touch Inspire 2
The Buzz Phone
HTC Wildfire
Huawei Ideos X3
LG Optimus L3
Ninetology Black Pearl II
Ninetology Palette
Nokia 2730
Nokia 7230
Nokia Asha 305
Nokia Asha 308
Nokia C2-03
Nokia Lumia 610
Samsung Galaxy Chat
Samsung Galaxy Mini
Samsung Galaxy Pocket
Samsung Galaxy Y
Sony Xperia Tipo
ZTE Acqua
ZTE V790

Lanjut mengenai Senarai Telefon: Facebokaan.blogspot.com
Share this article :

+ comments + 9 comments

Anonymous
29 December 2012 03:38

Kali bagi reber kat ipone ke, samsung note ke...baru betul

Anonymous
29 December 2012 03:41

Budak2 sekarang mana nak pakai pone harga rm500 ke bawah,makna ada class....

Anonymous
29 December 2012 03:44

Aku setuju pendapar rafizi,kebanyakan phone berharga rm500 ke bawah adalah stok lama,kalau tak caya pi la kat kedai phone....

Anonymous
29 December 2012 03:59

Aku plak setuju pendapt bro blogger ni. Kalau phone hrga rm2k bagi rebate rm200 jer, x beri makna sngt utk org cam aku yg kerja di KFC ni. At least, aku bley tukar hp aku yg camera pon dh rosak ni. Aku nk cr yg hrga rm2oo ke bwh jer.hehe

Anonymous
29 December 2012 04:24

bersyukur la rafizi..ko ni kalau najib kata rukun islam 5 perkara pun pasti ko akan cari seribu sebab untuk menafikan apa yg najib ckp..dasar bertuhankan iblis inilah jadinya..syukur org dah bagi..bagi salah tak bagi salah..kenapa la wujud spesis dajal ni kat bumi malaysia...

Anonymous
29 December 2012 05:18

Apa punya bodoh la Rafizi. Apa telefon baru boleh jadi roket ke pergi bulan?

RM500 ramai bapa tak mampu nak pakai apa lagi anak anak. Rafizi merendahkan guluang berpendapatan rendah.

Dia merujuk kepada Punaisihat Ekonomi RM1 berkelulusan Sasteri di samping menjadi banduan akibat salah guna kuasa.

Belajar tinggi tinggi pun berguru dengan bahalul penipu campak saja lah ijazah tu.

Betul dah jadi dungu.

Anonymous
29 December 2012 11:43

Malaun ni spesis otak letak kat kepala lutut.. Lidah bercabang dan hati busuk.. Serius Logi najis pun x sebusuk dia ni..

Anonymous
30 December 2012 02:58

peresiden mca chua soi lek pun tak setuju harga 5 ratus ke bawah. apo cerita tu? fakta yg borat bukan rafizi tapi najib laki bini yg takut dgn penjelasan deepak yg mengatakan najib laki bini terpalit dlm pembunuhan altantuya. ini kes lagi berat. satu dunia fukuskan isu ini. orang umnu tak malu ke? hari ni pulak isu sd bala melibatkan zahid hamidi. apo coghito tu? sendiri buet sendiri tanggung la. amenongok.

5 February 2013 18:05

Mamat ni memang pandai cipta sbb.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team