RAKYAT LUKUT SEDIA TOLAK EAN YONG ADUN DAP!

13 Dec 20122comments

Masihkah anda ingat tentang kes Teoh Beng Hock? terpaksa mati mahu melindungi salah laku bossnya iaitu ADUN Seri Kembangan Ean Yong Hian Wah (ADUN DAP SERI KEMBANGAN)  . Tentu anda ingatkan?

Ya,  Ean Yong Hian dan Ean Tong Tin Sing (ADUN LUKUT) adalah bersaudara. Macam biasalah DAP memang parti anak beranak. Disingkatkan cerita, banyak aduan daripada Masyarakat Cina dan India di DUN ini mengadu bahawa ADUN nya hanya tahu complain semata-mata dan tidak ada sebarang tindakan dilakukan.

Terbaharu, melibatkan soal banjir yang berlaku pada 24.11.2012. Muka ADUN DAP ini langsung tidak nampak. Ironinya, MB Negeri Sembilan turun padang membantu mangsa banjir semasa berlakunya banjir di sana. 

Terbaharu lagi, 6 Disember 2012 yang lalu YAB MB NSDK mengotakan janjinya dengan menyampaikan bantuan ihsan Kerajaan Negeri dan Persekutuan kepada mangsa banjir yang seramai 400 orang itu. 

Sekali lagi batang hidung si EAN YONG TIN SING ni tak ada... Dengar cerita dia datang ke office agensi Kerajaan yang terlibat sambil tengking pegawai berkenaan dengan ucapan " APA KERAJAAN BOLEH BANTU RAKYAT LUKUT? " sehari sebelum majlis penyampaian bantuan diadakan. 

Dengan sopan dan professional pegawai berkenaan menjawab: "Esok , MB akan hulur bantuan RM 500.00 kepada mangsa banjir, YB" - sambil memberikan senyuman sinis kepada YB berkenaan seraya berkata lagi "YB datang yer.. ". Apa lagi, YB tu pun angkat kaki lah... dan tak nampak batang hidung pun semasa agihan wang bencana tu. 










Semoga rakyat Lukut sedar ...siapa Kaca, siapa permata... Bagi MHS, DUN Lukut ni perlu diberi kepada BARISAN NASIONAL. MHS tengok teruk sangat prasarana dia. Biarkan ADUN dari BARISAN NASIONAL meneraju pemerintahan di sini agar masalah - masalah setempat dapat diselesaikan! 

Buat apa kita pilih wakil rakyat yang hanya banyak bercakap tapi tidak berfungsi dengan betul? 
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
14 December 2012 08:51

bohong.. beng hock mati sprm tolak dari belakang. jangan tipu rakyatlah. ameno jangan nak bodokan rakyatlah. rakyat dah benci sangat ngan ameno penipu.

Anonymous
15 December 2012 07:23

Cayalah penyokong PR. Anda lebih percayakan fitnah dan dakyah DAP! Patut bebal masing2 dibohong DAP! beng hock mati sebab DAP

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team