BANK AMALKAN RIBA HINA ISLAM

7 Jan 20140 comments



Aku dah beberapa kali tgk banyak banner dipasang kt depan Wisma Hong Leong, Jalan Perak. Kalo korang pegi lalu situ, memang akan nampak setiap hari tanpa henti staf bank sana buat piket bantahan.
Hati terdetik nak gi bertanya, jawapan yg aku dapat sangat menyedihkan dan macam tak pecaya.
Pengurusan Hong Leong bertindak biadap dgn sengaja menutup bilik / ruang solat di pejabat mereka. Bukan ini je isunya, selain daripada tu ;
1. Pengurusan menyuruh staf Melayu / Islam pegi cari Surau lain (di luar Wisma Hong Leong)
2. Kadang kadang staf Melayu / Islam yg tpaksa pegi cari Surau di luar diberikan masa terhad. Jika dipersoalkan bkenaan masa, staf td akan diherdik kerana mencuri waktu bekerja utk menunaikan solat Zohor & Asar.
Ini realiti yg tpaksa diharungi staf Melayu / Islam di Hong Leong. Biadap pengurusan tak kenang budi. Ini permulaan umat Islam dihina walaupun di negara sendiri, Malaysia.
Cubalah boikot dan jgn beri peluang kedua kpd bank Hong Leong. Biarlah mereka bangkrap jgn kita sbg umat Islam bangkrap solat kpd Allah S.W.T 


SUMBER: http://taipanmaster.blogspot.com/2014/01/hong-leong-bank-nafi-hak-staf-beragama.html
Thank to : Aloq laloq

P/s :  MHS cadangkan orang-orang Islam pergi lah kepada bank-bank yang MENGAMALKAN sistem kewangan ISLAM secara keseluruhan untuk simpan duit atau melaksanakan apa jua transaksi. Di Malaysia ini kita dah banyak pilihan, tidak macam dahulu lagi . 
Share this article :

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team