TERKINI! PEGUAM keadilan daily, ANGGAP 200 LEBIH LAPORAN SEBAGAI REMEH! #prayforsabah #lahaddatu

10 Mar 20130 comments


" peguam yang mewakili kedua-dua belah pihak, Eric Paulsen menyifatkan, siasatan yang dijalankan polis adalah satu pembaziran serta remeh untuk dijalankan.


"Lebih 200 laporan yang disiasat polis adalah banyak membazirkan masa dan agak remeh. Jelas sekali isu ini berbau politik dan Tian Chua telah ‘dikambinghitamkan’," katanya.


Peguam yang mewakili Editor Keadilan Daily yang menyatakan bahawa siasatan terhadap 200 laporan polis yang dibuat oleh rakyat Malaysia terhadap kenyataan biadap CINA RASIST DAN SIAL Tian Chua sebagai remeh untuk dibicarakan di mahkamah menunjukkan mereka ini anti demokrasi! ! 

Pihak mana yang lebih remeh? Anwar atau rakyat?! Cadangan Anwar untuk menyaman pemberita yang berulang kali menanyakan soalan kepada dirinya disambut anwar dengan ayat ini "U Ulang , I Saman!" LAGI REMEH!!! 

Kes saman Anwar Ibrahim yang didokong oleh peguam-peguam sial PR lagi remeh berbanding laporan polis yang dibuat rakyat terhadap CINA SIAL TIAN CHUA!! 

MHS menyambut saranan rakyat untuk mendakwa Tian Chua atas tuduhan fitnah terhadap Kerajaan Malaysia!








FADZALLAH Pit (kiri) dan Aisha Geoffrey ditemani Eric Paulsen bercakap kepada pemberita selepas memberikan keterangan di IPD Petaling Jaya berhubung kenyataan Tian Chua yang mempolitikkan isu pencerobohan pengganas Sulu yang disiarkan portal Keadilan Daily, di Petaling Jaya hari ini. - UTUSAN

Laporan Berita

PETALING JAYA 10 Mac - Editor Keadilan Daily, Fazallah Pit mendakwa kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Tian Chua yang menyatakan insiden tembak-menembak di Kampung Tanduo, Sabah, merupakan satu konspirasi UMNO seperti yang disiarkan di dalam portal itu adalah benar.

Fazallah yang ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya hari ini berkata, wartawan yang menulis berita itu, Aisha Geoffry menghubungi sendiri Tian Chua dan membuat laporan berdasarkan kenyataan ahli politik tersebut.

Fazallah berkata, kenyataan yang telah dibuat dalam konteks sebelum dua anggota pasukan keselamatan ditembak mati iaitu pada 1 Mac lalu itu bagaimanapun telah dimanipulasikan oleh para blogger sehingga memberi pemahaman yang berbeza kepada pembaca.

"Laporan Tian Chua betul tetapi telah dimanipulasi blogger-blogger sehingga memberi gambaran pembacaan yang berbeza.

"Ketika dihubungi Aisha, komen Tian Chua itu adalah sebelum polis mengeluarkan pengesahan rasmi yang mengatakan terdapat anggota polis yang terkorban dalam insiden di Lahad Datu," katanya ketika ditemui di sini.

Fazallah dan Aisha hadir di pekarangan IPD Petaling Jaya pada pukul 2 petang bagi membantu siasatan berhubung perkara itu, sebelum mereka keluar hampir tiga jam kemudian.

Tian Chua sebelum ini mengeluarkan kenyataan di dalam portal Keadilan Daily bahawa insiden tembak-menembak di Kampung Tanduo, Sabah merupakan konspirasi UMNO bagi mengalihkan perhatian dan menakut-nakutkan rakyat.

Sementara itu, peguam yang mewakili kedua-dua belah pihak, Eric Paulsen pula menyifatkan, siasatan yang dijalankan polis adalah satu pembaziran serta remeh untuk dijalankan.


"Lebih 200 laporan yang disiasat polis adalah banyak membazirkan masa dan agak remeh. Jelas sekali isu ini berbau politik dan Tian Chua telah ‘dikambinghitamkan’," katanya.


Difahamkan, buku nota Aisha yang menyalin segala percakapan Tian Chua ketika dihubungi telah diambil polis untuk tujuan siasatan. - UTUSAN


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130310/je_08/Kenyataan-Tian-Chua-benar-seperti-disiarkan---Editor-Keadilan-Daily#ixzz2N9GWJeOD
© Utusan Melayu (M) Bhd 
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team