ALFATIHAH! HELIKOPTER TERHEMPAS SEBABKAN KEMATIAN DI KOMPLEKS BELIA PAROI SEMALAM!!

20 Mar 20131comments

Helikopter Kawalan Jauh

20 Mac 2013 , Gimik Pelancaran Padang Sintetik yang dianjurkan di Kompleks Belia Paroi dengan menggunakan Helikoper Kawalan Jauh berakhir dengan tragedi apabila helikopter yang dikawal menjunam dan terkena beberapa penonton yang sedang berada di situ. Ia mengakibatkan 2 orang tercedera dan seorang kanak-kanak dalam lingkungan 2-3 tahun meninggal dunia.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.55 malam itu, budak berkenaan dikatakan sedang tidur.

Kemalangan dipercayai berpunca daripada helikopter kawalan jauh itu gagal dikawal selepas terlanggar benang yang ada di situ. Walaubagaimanapun siasatan sedang dijalankan dan YAB Menteri Besar yang dijemput hadir dalam majlis berkenaan merasa kesal perkara seumpama itu terjadi dan mengarahkan siasatan teknikal dijalankan agar perkara seumpama itu tidak berlaku lagi. YAB Menteri Besar Negeri Sembilan bergegas berlari mendapatkan budak itu sejurus selepas helikopter kawalan jauh itu terhempas. 

Beliau yang ditemui di Hospital Tuanku Jaafar juga menyatakan akan memberikan bantuan dan sumbangan yang sepatutnya kepada ahli keluarga mangsa. "Perkara ini amat mengejutkan dan ia satu kemalangan yang tidak disengajakan", ujar seorang saksi. Persembahan nyanyian dibatalkan serta merta selepas kejadian itu. 

Kemungkinan ada unsur sabotaj juga tidak dapat ditolak. Siasatan menyeluruh perlu dijalankan. Apa-apa pun rakyat yang menyaksikan perkara itu amat bersimpati dengan keluarga mangsa. Al Fatihah 3x.... 

ALFATIHAH !!

Share this article :

+ comments + 1 comments

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team