PENCEROBOHAN LAHAD DATU! PEMBANGKANG GESA PAKAI KAPAL SELAM! #prayforsabah #lahaddatu

26 Mar 20134comments


MHS tidak berapa faham tahap kepintaran pemuka-pemuka PR ini tatkala berceramah memperkenalkan dasar-dasar kerajaan pimpinan mereka kelak apabila berjaya menerajui negara. 
Hal ini kerana, pemuka-pemuka PR di dalam ceramah-ceramah mereka di kampung-kampung , mereka akan menganggap masyarakat di kampung ini kurang cerdik dan kononnya tidak terdedah dengan alam maya. 

Lupakah PR bahawa:

1.Setiap kampung di Malaysia ketika ini sedang dilengkapi dengan WiFi? 
2.Pusat Siber di kampung-kampung juga ditubuh kerajaan.
3. Laptop 1Malaysia juga diberikan secara percuma kepada para pelajar!  

Ok, To cut the chase - 

Baru-baru ini seperti didedah para bloggers , Pembangkang ketika ini cuba memperlekehkan kesiapsiagaan dan peralatan ATM dalam menghadapi ancaman musuh di dalam ceramah-ceramah mereka sehinggalah mempersoalkan 

"MENGAPA KERAJAAN TIDAK GUNAKAN KAPAL SELAM UNTUK HAPUSKAN PEMBERONTAK DI LAHAD DATU??! "

Rasanya di dalam hati para pembaca, sudah pasti terdetik "bodohnya mereka ini, penceroboh Lahad Datu berperang atas darat! " 

1. Peperangan yang berlaku di Lahad Datu adalah peperangan gerila di atas darat! Maka , untuk menghancurkan dan mengkucar kacirkan mereka , seorang jeneral tentera yang bijak akan menggunakan peperangan darat ke darat dan udara ke darat. 

2.  Pasukan Tentera yang bijak tidak akan mendedahkan dimana aset - aset pertahanan negara kepada orang lain apatah lagi di dalam ceramah-ceramah politik. Mana PAS tahu bahawa pihak tentera tidak menggunakan kapal selam dalam operasi menentang pemberontak ??! 

Inikah Kerajaan yang akan dipilih rakyat??! Habislah pertahanan negara apabila semua operasi dan aset perlu diwar-warkan di media! ! Hancurlah negara kalau pihak keselamatan  asyik ikut telunjuk parti politik! Lagi kritikan terhadap PR di sini
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
26 March 2013 at 06:44

Bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut, sesat tak boleh ditunjuk. kocik-kocik tak nak mampuih dah besau menyusahkan orang itulah pembangkang.

26 March 2013 at 08:07

Cekgu Azmi Hamid [teras keupayaan melayu] pun dok desak kerajaan supaya dedahkan semua aset pertahanan kepada rakyat untuk dinilai dan dedahkan juga kos pembeliannya kepada rakyat.....hebat sungguh depa ni......

Anonymous
26 March 2013 at 08:24

Ape lah punya mangkok pembangkang tahap gaban nih. Tak kan lah bot pancung dari Philipina nak di tembak dengan topedo dari kapal selam. Tak berbaloi langsung.

Orang Indonesia
18 December 2013 at 10:07

Malaysia Konthol!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team