TERKINI!ALLAHUAKBAR! TENTERA MALAYSIA DITEMBAK! DOA DIAJAR NABI MUHAMMAD KETIKA RAKYAT DAN NEGARA MENGHADAPI PEPERANGAN!! #prayforsabah #lahaddatu

12 Mar 201310comments



LATEST NEWS - Gambar 1124833 Kpl Khairul Anuar yang ditembak di Lahad Datu pagi tadi.kejadian dipercayai berlaku akibat dari serang hendap Penceroboh. Dalam kejadian tersebut, 3 pengganas ditembak mati dan 2 lagi yang cedera melarikan diri. Laporan terkini menyatakan KPL Khairul telah  .  -meninggal dunia. Namun kenyataan rasmi dari pihak PDRM belum diperolehi setakat ini. 
اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ كُلُّهُ اللَّهُمَّ لَا قَابِضَ لِمَا بَسَطْتَ وَلَا بَاسِطَ لِمَا قَبَضْتَ وَلَا هَادِيَ لِمَا أَضْلَلْتَ وَلَا مُضِلَّ لِمَنْ هَدَيْتَ وَلَا مُعْطِيَ لِمَا مَنَعْتَ وَلَا مَانِعَ لِمَا أَعْطَيْتَ وَلَا مُقَرِّبَ لِمَا بَاعَدْتَ وَلَا مُبَاعِدَ لِمَا قَرَّبْتَ اللَّهُمَّ ابْسُطْ عَلَيْنَا مِنْ بَرَكَاتِكَ وَرَحْمَتِكَ وَفَضْلِكَ وَرِزْقِكَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ النَّعِيمَ الْمُقِيمَ الَّذِي لَا يَحُولُ وَلَا يَزُولُ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ النَّعِيمَ يَوْمَ الْعَيْلَةِ وَالْأَمْنَ يَوْمَ الْخَوْفِ اللَّهُمَّ إِنِّي عَائِذٌ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا أَعْطَيْتَنَا وَشَرِّ مَا مَنَعْتَ اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيْنَا الْإِيمَانَ وَزَيِّنْهُ فِي قُلُوبِنَا وَكَرِّهْ إِلَيْنَا الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ وَاجْعَلْنَا مِنْ الرَّاشِدِينَ اللَّهُمَّ تَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ وَأَحْيِنَا مُسْلِمِينَ وَأَلْحِقْنَا بِالصَّالِحِينَ غَيْرَ خَزَايَا وَلَا مَفْتُونِينَ اللَّهُمَّ قَاتِلْ الْكَفَرَةَ الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ رُسُلَكَ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِكَ وَاجْعَلْ عَلَيْهِمْ رِجْزَكَ وَعَذَابَكَ اللَّهُمَّ قَاتِلْ الْكَفَرَةَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَهَ الْحَقِّ
Pada hari Perang Uhud ketika orang-orang musyrik berlari mundur, Rasulullah صلى الله عليه و سلم bersabda: "Berbarislah kalian hingga saya memuji Rabbku" lalu mereka (para sahabat) membuat barisan di belakang, lalu Rasulullah صلى الله عليه و سلم bersabda:

 "Ya Allah, segala puji hanya bagi-Mu, ya Allah tidak ada yang boleh mengenggam apa yang telah Engkau bentangkan dan tidak ada pula yang boleh membentangkan apa yang telah Engkau genggam. 
Tidak ada yang boleh memberi petunjuk terhadap siapa yang telah Engkau sesatkan, tak ada pula yang boleh menyesatkan siapa yang telah Engkau beri petunjuk. Tidak ada yang boleh memberi terhadap apa yang telah Engkau tahan dan tidak ada pula yang boleh menahan terhadap apa yang telah Engkau beri. Tidak ada yang boleh mendekatkan terhadap apa yang telah Engkau jauhkan dan tidak ada pula yang boleh menjauhkan terhadap apa yang telah Engkau dekatkan. 
Ya Allah bentangkan pada kami dari barakah-Mu, rahmat-Mu, kelebihan-Mu dan rizki-Mu. Ya Allah, saya memohon kepada-Mu kenikmatan yang kekal yang tidak berlalu dan tidak pula hilang. Ya Allah saya memohon kepada-Mu kenikmatan pada saat kefakiran, dan keamanan pada saat ketakutan. Ya Allah, saya berlindung kepada-Mu dari kejelekan apa saja yang telah Engkau berikan, dan dari kejelekan apa saja yang telah Engkau tahan. 
Ya Allah, cintakan pada diri kami keimanan dan hiaskanlah pada hati-hati kami. dan bencikan diri kami terhadap kekufuran, kefasikan serta kemaksiatan. Jadikan kami di antara orang-orang yang berpetunjuk. 
Ya Allah, wafatkan kami dalam keadaan Islam, hidupkan kami dalam keadaan Islam dan sertakan kami bersama dengan orang orang sholeh yang tidak hina dan tidak pula terfitnah. Ya Allah, perangilah orang-orang kafir yang mendustakan para Rasul-Mu dan merintangi jalan-Mu, dan berikan mereka siksa-Mu dan adzab-Mu. Ya Allah, perangilah orang orang kafir yang telah diberi kitab (yahudi dan nashroni), ya Allah Ilah (Tuhan) kebenaran." (AHMAD – 14945) Shahih
Share this article :

+ comments + 10 comments

Anonymous
12 March 2013 at 01:45

Al fatihah. Semoga semangat tentera kita terus membara.

12 March 2013 at 02:13

Alfatihah

Anonymous
12 March 2013 at 04:36

sudah tiba tentera membuat operasi penhapusan terbesar.....klu di biarkan lg byk yg terkorban bg pihak atm n pdrm ..sekarang penganas sudah buat serangan gerila .....

12 March 2013 at 08:23

Kerja mencari dan mengeledah ni bahaya..hai kawan2.. mereka tunggu je untuk tembak kita. Dah dapat tembak, mereka terus lari..selamatkan diri....so tidakboleh kan rakan2 keselamatan terutama tim komando sg udang dan mersing..korang buat seranghendap pulak. Jgn le tunggu di kwsn yg pasukan keselamatan buat moping tu...depa dah takde..tunggu sebelah hadapan..jalan2 tikus yg akan mereka lalui.. dr kg tanduo ke tg labian ke tg batu ke sg bilis ke sg nyamuk...dan seterusnya ke kwsn baru berhampiran...tunggu la disana..gempur/seranhendap mereka habis2an.

12 March 2013 at 08:28

Berapa ramai lg korang nak lihat rakan2 keselamatan yg tumbang dan gugur ke bumi...tak samggup. Mereka dah bergerak terus ke depan mencari makanan dan perlindungan baru....tim pengganas yg tembak korang tu adalah saki baki yg cuba melambatkan pergerakan tim keselamatan kita. Utk mengejar tim yg besar tu..

12 March 2013 at 08:39

Musuh ni cekap menembak(berdasarkan gambar tentera yg terkorban tsb). Benar2 mahir...superb..cuma mereka terhad disegi peluru dan bahan letupan...aku cadang apa kata korang (pskn keselamatan) masa bertempur tu..jgn takut nak guna/buang peluru...mana hand granade? Mana granade louncer? Mortar komando? Guna je jgn takut..bior mereka rasa perit nak berdepan dgn tim keselamatan kita..

Anonymous
12 March 2013 at 09:14

Kekadang kite senang ckp, x tau situasi sebenar camner, mungkin kalau kita masuk all out, askar kite pon ramai mati. So sebab tu taktik berhati2 perlu. Tp aku setuju kalau kite guna handgrenade, launcher semua, biar dioghang mampos. Tp ayat quran, solat, tawakal kepada Allah kena jaga. Semoga dipermudahkan, amin.....ya Allah

Anonymous
14 March 2013 at 23:58

kita ni tak aman lagi..buatlah persedian..hidup dalam ketakutan atau mati katak nanti.pilihlah..

Anonymous
15 March 2013 at 08:04

eden rasokan kito pakai jin yolah.kek mmelaysia kan ko banyak yg hebat2

Anonymous
15 March 2013 at 08:06

den nak mati dlm i.....man

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team