KETURUNAN DIRAJA MULA BANGKIT, CAMPUR TANGAN DALAM HAL EHWAL MASYARAKAT?!

27 Mar 20131comments

Siapa kata Sultan-sultan Tanah Melayu tiada peranan? Ada juga suara-suara sumbang dari rakyat yang tiada maruah dan harga diri yang menganggap Sultan dan Raja-raja Melayu hanya sebagai lambang sahaja! 

Inilah salah satu peranan Institusi Raja-raja Melayu. Apabila nampak rakyat dan sistem sosial masyarakat di bawah jagaannya semakin mengarut, maka mereka campur tangan menegur dengan titah-titah yang berlapik, tetapi penuh bermakna!


Petikan berita: - 

Raja Muda Tegur Rakyat Hati-hati Unsur Subversif dalam Masyarakat!


LANGKAWI 27 Mac - Rakyat khususnya anggota pasukan keselamatan harus berwaspada dengan elemen-elemen subversif yang berada dalam kalangan masyarakat tanpa disedari pada masa kini.

Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail bertitah, ancaman yang Berlaku di Lahad Datu, Sabah wajar dijadikan contoh terbaik agar rakyat mengambil iktibar apa yang berlaku.
Baginda bertitah demikian selepas melawat Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2013 di sini hari ini.

Berangkat sama, Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Lailatul Shahreen Akashah Khalil.
Sempena lawatan tersebut, baginda selaku Canselor Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) berkenan menyaksikan satu majlis menandatangani perjanjian melibatkan bidang teknologi unmanned aerial vehicle (UAV) antara UniMAP dengan Drei Sohne Technologies (Deutschland) Sdn. Bhd. (DST).
UniMAP diwakili Prof. Madya Dr. Hazry Desa manakala DST, Pengarah Urusannya, Azmi Mustapha.
Titah baginda lagi, corak peperangan masa kini memerlukan latihan khusus iaitu Peperangan Asimetrik dan Operasi Unit Kecil (OUK).

Dalam masa sama titah baginda, rakyat harus memberikan sokongan padu yang tidak berbelah-bahagi kepada pasukan keselamatan.
"Ia untuk bersama-sama (anggota pasukan keselamatan) mempertahankan kedaulatan negara tercinta ini," titah baginda. - UTUSAN


© Utusan Melayu (M) Bhd 
Share this article :

+ comments + 1 comments

26 June 2015 at 08:08

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUANGNYA AKI,RUSLAN, KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA PEKERJA KILANG DI SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
SAYA YAKIN ANGKA YANG DI BERIKAN AKI,RUSLAN DAPAT MERUBAH NASIB ANDA’TERIMAH KASIH..THANZ ROOMX ZHOBATH



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
THNKS ROOMX SOBAT

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team