LAHANAT PENGKHIANAT!! AZMIN , PKR GIGIL PENDEDAHAN WIKILEAKS!! #prayforsabah #lahaddatu

13 Mar 20135comments

AZMIN Dayus hari ini membidas WikiLeaks, tetapi tidak berani menyaman mereka ekoran pendedahan WikiLeaks terhadap hubungan rapat Anwar dan Misuari serta kaitan mereka dalam pencerobohan di Sabah! 

Kalau Azmin dan PKR berani, sila saman WikiLeaks, sila saman Amerika Syarikat yang mengumpulkan maklumat-maklumat ini ...!! 



Petikan Berita:! 





PETALING JAYA - Menjawab mengenai spekulasi bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ditahan tidak lama lagi ekoran dakwaan pembabitannya dalam insiden di Lahad Datu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang turut membidas WikiLeaks menegaskan, ia perkara lumrah apabila Ketua Pembangkang itu sering dikaitkan dengan pelbagai masalah dan isu negara.

"Sudah berbelas-belas tahun semua masalah diletakkan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Maka kita minta rakyat bangkit untuk menyatakan pendirian mereka memberi amaran yang keras kepada pimpinan politik kerajaan pusat, jangan bermain politik tetapi menumpukan kepada usaha menangani isu keselamatan rakyat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, hari ini.

Menurut Azmin, tindakan itu hanyalah bertujuan untuk mengalihn perhatian daripada isu sebenar yang dalam kes Lahad Datu ini, jelas gagal ditangani oleh kerajaan.

"Untuk menutup kelemahan diri, pihak berkenaan cuba menyalahkan pimpinan Pakatan.

"Walau bagaimanapun, ini bukan perkara baru," kata Azmin.

Azmin berkata, beliau turut berhadapan tindakan sama apabila dipanggil petang ini untuk memberi keterangan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang kononnya dikaitkan dalam isu Sabah.

Azmin turut menyangkal keras laporan WikiLeaks kononnya Anwar punya hubungan dengan Nur Misuari.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan, laman web WikiLeaks pada 2007 pernah mendedahkan Misuari yang merupakan pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), ketika menjadi tahanan di rumahnya pernah mempunyai hasrat untuk
menakluk Sabah dari Malaysia.

Kabel itu turut mendedahkan pemimpin Kanan Angkatan Tentera Filipina (AFP), Mejar Jeneral Ben Dolorfino sebagai berkata, Malaysia bimbang terhadap niat Misuari yang masih mempunyai beratus pengikut di negeri itu.

Malah katanya, Malaysia juga bimbang tentang hubungan Anwar yang disifatkan sebagai 'rakan lama' Nur Misuari.
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
13 March 2013 at 04:44

dah terang lagi bersuluh mampus dia nk mengaku tengok muka dia pun dah macam ada tanduk itu lah dah nk kiamat itu dajjal sudah turun mari

Anonymous
13 March 2013 at 05:02

Yang sebenarnya si azmin jamban ni tengah berdoa agar maddunya cepat dicekop,sbb kini giliranya pulak nak jadi hero pkr.

Anonymous
13 March 2013 at 05:04

KASI TANGKAP SAJA ! ORANG SABAH SUDAH BENCI!

Anonymous
13 March 2013 at 05:11

betul betulll betull kasi tangkap saja itu org atau bawa dia pegi lahat datu buang dia d sana suruh dia pulak pegi perang baru dia tau itu sandiwara atau bukan tapi itu orangg mana berani maaaa...dia mana ada telur pondan jugaaa...

Anonymous
15 March 2013 at 06:52

wahai sodaro2 buek apo botongkar samo sondighe.jangan dongar cakap org luar kuk tingga seluwar

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team