JUMAAT YANG BAHAGIA! ADA NEGARA SUKA SUKI PINDAH SOLAT JUMAAT PADA HARI SABTU!

28 Mar 20131comments

PELIK TAPI BENAR!!! TEMAN BERDOA SUPAYA BENDA NIE TAK BERLAKU KAT MALAYSIA.

Dipetik bulat-bulat dari Blog sahabat: Besor Sebelah. Apa yang besor, tak tahulah den...

Tapi, memang dah berlaku kat dalam dunia ni pun..kat Azerbaijan, negara yang majoritinya beragama Islam berfahaman Syiah dan merupakan negara Islam pertama yang mengamalkan sifat sekularisme dalam sejarah Negara-Negara Islam. Baca selanjutnya  >>DI SINI<<

-Gambar Hiasan-

Di Azerbaijan, Jawatankuasa Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan telah memerintahkan kepada para khatib masjid di seluruh negara itu untuk melaksanakan solat Jumaat pada hari Sabtu.

Mengikut berita di Harian Metro Online, Arahan itu dikeluarkan pada 30 Jun yang lalu.

Alasan pemindahan tersebut kerana dinilai mengganggu jam kerja, di mana hari Jumaat di Azarbaijan adalah hari kerja rasmi negara itu. Menurut pemerintah Azarbaijan, pemindahan solat Jumaat ke hari Sabtu diharapkan dapat mengurangkan beban para pegawai dan pekerja pemerintah.

Menganggapi alasan pemerintah, khatib Masjid Masyhadi Dodosh, H Shahin Hasanali mengatakan, pemindahan tersebut dinilai sebagai sebuah sentimen politik semata-mata.

“Pemerintah risau solat Jumaat menjadi medan pendidikan politik yang boleh menggugat kewibawaan pemerintah. Solat Jumaat tidak boleh dipindahkan hari sesuka hati,” ujarnya.

Tapi biler Teman carik, arahan ni dah keluar sejak 4 Mac 2012 yang lalu, >>KAT SINI<< . (yang ini bahasa Azerbaijan, Teman tak paham ape pun..)

Antara arahan tersebut ;

"State Committee of Religious Affairs" of Azerbaijan ordered mosques to hold Jumu'ah (Friday) Prayer in Saturday! They have said the reason of this decision is that Friday in Azerbaijan is a working day and isn't holiday, So holding Jumu'ah Prayer causes problems."

LANJUT SILA LAWATI BLOG KAWAN MHS: BESOR SEBELAH
Share this article :

+ comments + 1 comments

26 June 2015 at 07:58

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUANGNYA AKI,RUSLAN, KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA PEKERJA KILANG DI SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
SAYA YAKIN ANGKA YANG DI BERIKAN AKI,RUSLAN DAPAT MERUBAH NASIB ANDA’TERIMAH KASIH..THANZ ROOMX ZHOBATH



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
THNKS ROOMX SOBAT

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team