BREAKING NEWS! KOMMANDO GEMPUR PENCEROBOH?!!

1 Mar 20130 comments



PPH BARU SAHAJA MENERIMA SMS DARI SUMBER , MENGATAKAN KEADAAN DI LAHAD DATI SUDAH TERKAWAL AKIBAT BERLAKU INSIDEN PERTEMPURAN ANTARA ANGGOTA KESELAMATAN DAN PUAK PENCEROBOH SULU. NAMUN ADA KHABAR SEDIH YANG MENGATAKAN BAHAWA 2 ANGGOTA DARI KOMANDO PGA VAT69 TELAH TERKORBAN DALAM PEETEMPURAN TERSEBUT. ANGGOTA TERSEBUT ADALAH G/17984 skuad 2/2006″ INSP ZULKIFLI MAMAT DAN SJN SABARUDIN DR UNIT 69. PPH MASIH LAGI MENUNGGU BERITA TERKINI DARI SUMBER DI LAHAD DATU. PPH TAK BERANI NAK KOMEN SEBAB BELUM MENDAPAT BERITA SAHIH..

-PanglimaPatinHitam-








SABAH - lokasi pengkalan tentera laut Amerika Syarikat yang baru 

Amerika Syarikat mempunyai hasrat yang tinggi untuk mendirikan sebuah Naval Base di rantau Asia Tenggara. 

Selepas penutupan Clark Base dinegara Filipina beberapa tahun yang lampau, Amerika tidak mempunyai pangkalan tentera laut (navy base) yang kukuh serta yang dapat membenarkannya menjalankan operasi penuh dengan kapal pengangkut pesawat berkuasa nuclear (nuclear powered aircraft carrier). 

Pada akhir-akhir ini, Amerika Syarikat bertambah terdesak untuk mendirikan Naval Base oleh kerana kebangkitan Negara Cina dan pertikaian wilayah diLaut Cina Selatan. 

Amerika perlu segera mendirikan sebuah pangkalan tentera laut dan memerlukan sebuah negara yang menyokong kehendaknya. 


Mengapa Sabah ???

Amerika menemui jawapan mereka di Sabah. 

Sebuah kajian teliti dan risikan telah dilakukan oleh Pentagon dan mendapati Sabah mempunyai lokasi serta kemudahan dan perairan yang sesuai untuk mendirikan pangkalan tentera laut. 

Jarak diantara Sabah dan Negara Cina serta Sabah dan Filipina menjadikannya lokasi yang terbaik untuk apa jua operasi tentera laut di Laut Cina Selatan serta perairan-perairan yang berkaitan. 


Halangan ??

Buat masa ini, Amerika tidak dapat membuat apa-apa di Sabah kerana atas dasar dan prinsip, Kerajaan Malaysia tidak akan membenarkan Amerika mendirikan Naval Base di Sabah. 

Ini kerana asset-aset penting Tentera Laut DiRaja Malaysia, terutamanya kapal-kapal selam TLDM berpangakalan diSepanggar. 

Terdapat juga beberapa sebab tertentu mengapa Amerika tidak boleh mendirikan Naval Base disini. 


Jawapan 

Amerika dapat menjadikan impian mereka kenyataan hanya jika kerajaan Sabah (serta Putrajaya) jatuh ditangan pembangkang. 

Amerika mempunyai agen di Malaysia yang dapat membantu mereka (kita semua tahu siapa tokoh politik ini). 

Dengan menghulurkan bantuan dalam apa jua bentuk kepada tokoh ini, maka dapatlah Amerika mencapai matlamat mereka. 

Tokoh politik parti pembangkang ini memang pandai berurusan dengan Amerika. 

Pada 17 Januari sabuah kapal peninjau Amerika USS Guardian yang amat canggih telah terkandas di kawasan terumbu karang tidak jauh dari perairan Sabah. 

amat anih kerana pihak berkuasa Filipina juga telah berulangkali memberi amaran kepada kapten kapal USS guardian agar menjauhi kawsan terumbu karang disamping kapal itu sendiri mempunyai alat navigasi yang canggih. 

Tidak lama selepas itu sewaktu Tahun baru Cina anwar sibuk berada di beberapa kawasan di sekitar Sabah... 

24 hari lepas kesah kapa lUSS guardian terkandas, tiba tiba datang pula askar sultan sulu?? mendarat di lahat datudan menuntut sabah ??? 

Siapakah di sebalik rentetan peristiwa aneh ini ya ?? anda boleh agak sendiri.. 

baca lagi... 



Kota Kinabalu dan Sepanggar bakal menjadi daerah hiburan (red-light district) untuk tentera Amerika Syarikat, sama seperti daerah Clark Fields di negara Filipina. 

Hiburan malam, pelacuran, arak dan perjudian…itulah yang bakal menjadi tarikan utama di Kota Kinabalu dan Sepanggar jika Sabah jatuh ditangan Pakatan Rakyat. 
Nasib bandar utama di Sabah ini boleh dikatakan akan hampir sama seperti diClark Fields yang menjadi tempat hiburan askar-askar tentera laut Amerika Syarikat dan juga SElangor dan Penang bila mana pusat urut dan hiburan dadah tumbuh seperti cendawan. 

Sebaik saja mengambil kuasa negeri Sabah, Pakatan Rakyat akan membuka jalan untuk Amerika Syarikat medirikan sebuah US Naval Base di Sabah. 
Jika pelan ini menjadi realiti, ribuan askar US Navy akan bertumpu ke Sepanggar dan KK. 


ini lah dia antara udang di sebalik taktik lembut mereka..
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team