EROPAH MULA MEMBOIKOT BARANGAN ISRAEL . #PrayForGaza #savePalestine

19 Nov 20120 comments


Kesedaran masyarakat Islam di Malaysia perlu tinggi untuk meningkatkan tekanan ekonomi dan politik terhadap Israel dan sekutu-sekutu mereka termasuk para pelobi yahudi yang berniaga atas syarikat-syarikat tertentu yang berpengkalan di Amerika Syarikat. 

Inilah sahaja kemampuan kita secara jangka pendek dan secara individu dan keluarga kita untuk memboikot mana-mana produk yang diketahui menyumbang kepada Negara Yahudi ini. 

Ingatkah anda pada suatu ketika dahulu ada Presiden sesuatu Parti Politik (MHS tidak mahu dedahkan) menyatakan boleh bekerjasama dengan Yahudi yang bukan zionis? 

Persoalan: Bagaimana mahu membezakan Yahudi dan Zionis pada zaman sekarang?!


Sedangkan Masyarakat Barat juga bersimpati dengan Gaza, apatah lagi masyarakat Islam di Malaysia. Mulakanlah dengan diri anda dahulu barulah ia dapat bercambah kepada peringkat masyarakat dan Negara. 

Malu lah kepada diri sendiri sekiranya kita kerap menyalahkan orang dan pihak lain tetapi kita sendiri tidak langsung melakukan apa-apa! 

ALLAH TELAH BERFIRMAN: 


"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Petikan BHarian terkini: 

Stockholm: Musim panas 2011 mencatat rekod baru bagi syarikat Israel dan antarabangsa yang terbabit dalam pencabulan hak asasi manusia terhadap penduduk Palestin di Tebing Barat.
Antara kesan paling ketara berikutan kempen pemulauan produk buatan Israel di Eropah ialah apabila pengeksport sayur terbesar negara Yahudi itu, Agrexco, bankrap.
Satu lagi firma ialah Veolia dari Perancis yang mendapat kontrak Kerajaan Israel untuk memberi khidmat kereta api kepada pendatang Yahudi di Tebing Barat. Veolia mengumumkan kerugian besar berikutan tekanan aktivis di seluruh dunia. 

Terbaru, di Sweden, pengeluar minuman bergas Israel, Sodastream, menerima tamparan hebat selepas pasar raya Coop mengumumkan 19 Julai lalu bahawa ia akan berhenti membeli produk dari penempatan haram Yahudi.
Ia adalah kemenangan penting bagi pergerakan BDS (boikot, pilih pelaburan dan sekatan) kerana Sweden adalah pasaran terbesar Sodastream dengan seorang setiap lima pemilik rumah memiliki produknya.
Syarikat Israel itu menjadi sasaran kempen aktivis Sweden sejak dua tahun lalu. Aktivis mendedahkan syarikat itu menjadi tali barut penjajahan di wilayah Palestin.
Kilang utama Sodastream terletak di Mishor Adumim, zon industri terletak di penempatan Yahudi iaitu Maaleh Adumim di Tebing Barat. 
Coop Sweden memiliki 21.5 peratus pasaran peruncitan tempatan. Ia membuat keputusan tidak lagi berurusan dengan Sodastream selepas televisyen menyiarkan laporan memaparkan operasi Sodastream di Mishor Adumim.
Menggunakan maklumat wartawan Israel dan pertubuhan hak asasi manusia selain data korporat Sodastream, laporan TV4 menunjukkan, firma itu dan pengedarnya di Sweden, Empire tidak bercakap benar, iaitu produknya yang dijual di Sweden adalah daripada penempatan haram Yahudi.
Tiga tahun lalu, Empire berjanji bahawa ia tidak lagi akan mengedarkan produk dari penempatan haram Yahudi.
Agensi
Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team