CELIK HUKUM@MHS: HUKUM MELANCAP!

12 Nov 20120 comments

Onani atau melancap, masturbate (English), Istimna (Arab) bermaksud perbuatan mengeluarkan air mani dengan menggunakan tangan. Perbuatan Onani atau melancap adalah Haram disisi Islam. 
Lelaki yang gemar melakukan perbuatan Onani ini digalakkan untuk berpuasa. Dengan berpuasa, seseorang itu dapat mengelakkan diri daripada perbuatan Onani ini. Onani atau melancap akan memberi banyak kesan buruk kepada palakunya.
Anda dibolehkan untuk Onani untuk mengelakkan berzina. Tetapi tertakluk kepada situasi, keadaan dan syarat yang ada di dalam video ustaz Azhar Idrus dibawah. Jangan salah faham dengan kenyataan ini.
  
Antara Kesan-Kesan buruk melakukan Onani atau Melancap
  • Mengalami kecederaan alat kelamin sehingga luka berdarah, dengan batang zakar terasa sakit yang berpanjangan dan boleh juga menyebabkan kerosakan pada urat saraf zakar.
  • Kesan jangka masa panjang adalah menyebabkan seseorang itu mati pucuk jika mereka gemar beronani secara berterusan dengan cara yang ganas itu.
  • Melakukan onani berpanjangan akan menyebabkan seseorang itu tidak akan mencapai keseronokan dan kepuasan apabila melakukan hubungan seks dengan pasangan, setelah berkahwin.
  • Lemah tenaga batin dan kerosakan kemaluan seperti urat bersimpul, kemandulan dan masalah zuriat terencat.


Share this article :

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team