DOA NABI YUNUS YANG SEPATUTNYA DIAMALKAN OLEH KITA -PENAWAR SEGALA MUSIBAH !

28 Nov 20126comments



Alhamdulillah, telah digerakkan Allah S.W.T untuk anda membaca posting ini. Telah digerakkan Allah SWT untuk MHS membuat Posting ini.  Semoga anda dan MHS berada di dalam rahmat Ilahi... 

Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s.  semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.


Sabda Rasulullah SAW maksudnya :

“Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, sambil membaca tasbih Nabi Yunus sebanyak 40 kali dengan cara jari telunjuknya menghadap ke arah kiblat ketika ia sujud. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian akan diperkenankan doa dan permintaannya.”

Sabda Rasulullah SAW maksudnya :

“ Sesungguhnya aku ketahui satu kalimah yang apabila dibaca oleh mereka-mereka yang ditimpa bala atau kesusahan, Allah akan lepaskan si pembacanya dari kesusahan. Kalimah tersebut ialah tasbih saudaraku Nabi Yunus a.s.

“ La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin.”
(Tidak ada tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau. Sungguh aku termasuk  orang-orang yang zalim.)

Walaubagaimanapun doa hendaklah seiring dengan usaha kerana itu fitrah manusia dan apabila berdoa beserta dengan sedikit usaha insyaallah kita akan terselamat dari sesuatu malapetaka dari menjadi lebih teruk lagi.


Share this article :

+ comments + 6 comments

Anonymous
5 March 2013 at 07:09

penawar yg hebat.berusahalah...

Nassh
18 March 2013 at 21:08

ya ALLAH betapa besarnya ketinggian doa yg telah diberikan kepada kami melalui Nabi Yunus oleh Engkau wahai maha suci Tuhan kami yg maha pengampun terhadap hamba2Mu...in syaa ALLAH...Amin......

31 March 2013 at 01:20

Salam.. gd sharing here...

9 April 2013 at 22:34

saya nak cerita satu cerita,baru2 ini saya hendak pergi umrah,saya pergi seorg tidak bertemankan suami saya hanya menumpang mahram,ketika saya hendak melepasi kastam doa ini lah yg saya baca,akhirnya saya dapat melepasi kastam,dgn izin allah,.kwn2 terkejut yg lain,pihak kastam memanggil mahram mereka,.subhanallah maha suci allah.betapa bessrnya doa ini.

9 April 2013 at 22:35

saya nak cerita satu cerita,baru2 ini saya hendak pergi umrah,saya pergi seorg tidak bertemankan suami saya hanya menumpang mahram,ketika saya hendak melepasi kastam doa ini lah yg saya baca,akhirnya saya dapat melepasi kastam,dgn izin allah,.kwn2 terkejut yg lain,pihak kastam memanggil mahram mereka,.subhanallah maha suci allah.betapa bessrnya doa ini.

11 June 2013 at 07:45

Ya Allah mudah2an hambaMu yang hina ini dapat lepaskan diri dari musibah ini.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team