UMNO TIADA AGAMA: NIK AZIZ PELIK TETAPI BENAR.SILAP SIAPA?

18 Nov 20124comments

Sikap Nik Aziz yang terpaksa menuduh UMNO menolak Islam bukannya sukar untuk diduga. Kesilapan adiknya yang berdoa ingin menghancurkan UMNO bersama penyokong-penyokongnya yang dikecam habis oleh rakyat marhain telah menyebabkan Nik Aziz terpaksa mempertahankan adindanya itu. 

Masakan beliau mahu menjilat kembali ludah yang telah dihambur oleh adiknya itu dengan menyatakan salah Adiknya itu berdoa sebegitu rupa? 

Maka secara spontannya terpacullah dari mulutnya bahawa :

1. "UMNO tolak Islam"
2. Bila UMNO Tolak Islam, maka UMNO itu kristian, Kaffir dan Tiada Agama 
3. Tiadakah lain-lain cara yang lebih berhemah untuk berdakwah #UMNO kepada kebaikan? 

Persoalannya: 

Semoga Nik Aziz tidak memaki hamun lagi pabila dia ingat akan perkara ini... 
1. Begitu mudah hukuman Tiada Agama dilabel oleh beliau kepada orang yang beragama Islam dan sebangsa dengannya? 

2. Adakah dek kerana tidak berpuas hati dengan bayaran royalti minyak , orang-orang #ISLAM boleh dihukum KAFIR? 

3. Sesat sangatkah UMNO berbanding DAP sehingga menghukum kepimpinan ini sebegitu rupa? 


Petunjuk: 


1. Dengan berlakunya polemik tuduh menuduh, hukum menghukum ini, #PAS ternyata sebenarnya berada di bawah tekanan politik yang maha dahsyat. 

2. Dato' Seri Najib dan barisan kepimpinannya tidak langsung menyentuh keperibadian Nik Aziz, tetapi secara tiba-tiba selepas mu'tamar mereka adegan doa menghancurkan #UMNO dan menuduh #UMNO tiada agama berlaku membuktikan mereka tidak boleh menjadi seorang pemimpin yang berwibawa sekaligus mencalar reputasi #PAS sebagai sebuah parti yang kononnya membawa #ISLAM tetapi kini sebagai parti yang celupar dan biadap di mata masyarakat ISLAM. 

3. Pimpinan #PAS lebih mementingkan emosi berbanding rasional.Adakah ini dapat diterima di dalam sebuah negara yang berbilang kaum?

4. Dengan cara emosional, adakah rakyat dari kalangan Cina dan India dapat mengikut rentak kepimpinan PAS? 

Tatkala dihadapan pemimpin DAP dan PKR , PAS hanya bercakap mengenai Negara berkebajikan dan tidak dinyatakan mana letaknya Hudud secara jelas , tetapi di hadapan penyokong sendiri menyatakan akan melaksanakan Hudud, politik Islam jenis apakah ini? 

Hudud sebagai strategi Pelaris semata-mata? 






Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
18 November 2012 at 18:47

apa yang nike najis cakap tu.......? memang berbau najis dari mulut dia!
kalau UMNO Tolak ISLAM, fikirkan berapa banyak MASJID yangtelah di bina oleh UMNO dan berapa buah MASJID yang dibuat oleh nike najis pAspuspiis???

Anonymous
18 November 2012 at 21:42

Kenyataan orang tua nyanyuk bernama Nik Aziz: Apa bukti saya kafirkan orang UMNO?

KOTA BHARU 17 Feb. - "Apa bukti saya mengkafirkan orang UMNO?" tanya Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika mengulas dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad terhadap dirinya seperti disiarkan oleh akhbar hari ini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, kewajipan beliau sebagai seorang Islam ialah untuk memberi tazkirah iaitu mengingatkan mereka tentang masa depan dan tindakan tersebut tidak boleh dianggap sebagai angkuh.

Menurutnya, Nabi Muhammad SAW sendiri pernah ditegur oleh malaikat kerana menegur seorang makmum menggunakan kayu sugi ketika memintanya membetulkan saf dalam solat.

"Nabi Muhammad kena tegur dek malaikat, inikan manusia biasa. Macam Mahathir ini apa kelebihan dianya, tak boleh tegur melenting selalu," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri itu yang menyatakan tujuan hidup Mursyidul Am Pas itu hanya untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Dr. Mahathir berkata, Nik Abdul Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, dalam masa sama bersedia bekerjasama dengan syaitan menjayakan perjuangannya.

Mengulas lanjut, Mursyidul Am Pas itu berkata, orang yang angkuh ialah mereka yang melawan Islam sebagaimana disebut dalam al-Quran.

Ditanya kemungkinan kenyataan bekas Perdana Menteri itu turut merujuk kenyataannya semasa pilihan raya kecil Tenang baru-baru ini, Nik Abdul Aziz menegaskan:

"Sokong Pas ertinya sokong Islam. Dia dua episod, pertama, sebelum Nabi Muhammad mari, itu kita panggil jahiliah.

"Yang kedua, selepas Nabi Muhammad mari. Bila Nabi Muhammad mari, pakat tak sokong juga, jadi serupa jahiliah.

"(Maksudnya, tidak menyokong perjuangan Islam itu) jahiliah. Ertinya tak berganjak. Nabi Muhammad datang ke dunia ini bawa era baru, kita panggil era Islam. Haram judi, rasuah, zina dan sebagainya. Sampai keluar lesen judi haram tu tak jahiliah lagi. Sebut jahiliah kena marah, hakikatnya jahiliah."

Menurut Nik Abdul Aziz, kenyataan Dr. Mahathir itu hanya menunjukkan beliau seorang yang tidak boleh ditegur dan akan melenting apabila ditegur.

Ditanya adakah semua kenyataan bekas Perdana Menteri itu mengenai dirinya tidak betul, Nik Abdul Aziz berkata: " Tak. Dia sebut saya angkuh, saya mana angkuh, angkuh ini makna sombong, tak terima hok orang lain."

Mengenai kenyataan Dr. Mahathir beliau menggunakan agama untuk politik, Nik Abdul Aziz sebaliknya berkata, Nabi Muhammad turut menggunakan agama.

"Nabi Muhammad guna apa kalau tak guna agama. Apa yang dia marah saya, marah Nabi Muhammad lah. Nabi Muhammad guna agama.

"Boleh jadi dia marah ini kerana dia fikir agama ini sembahyang, puasa, nikah kahwin, tengok anak bulan, itu je yang agamanya, sedangkan agama ni menyeluruh, sempurna. Tolak agama ambil nasionalis, apa nama kerja ni," katanya.

nik razi baby
18 November 2012 at 22:52

tu dia. mangkok ni spin balik!

Anonymous
2 December 2012 at 03:38

nik aziz cakap kalau umno pinda perlembagaan n letak quran, sunnah, ijmak ulamak, dan qias..parti PAS bubar.. n kita ikut umno..itu saje kan mudah bicara..janganlah spin ayat. kamu semua beradablah jangan maki hamun jangan nak tegakkan benang basah. mana ada dlm perlembagaan umno tentang 4 ciri yg aku cakap tu? umno bukan berjuang Islam tapi brjuang melayu. bukalah akal sikit bang.

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team