APO NIE HADI AWANG???

4 Nov 20120 comments


Salam kepada pembaca MHS..Ari sabtu lopeh MHS berpeluang untuk duduk dan dongar sendiri ceramah yang disampaikan oleh Hj Abd Hadi Awang..Antaro isu yang cubo diputar alam kan oleh beliau ialah isu rakyat marhaen ditipu kerajaan..bagi BR1M, lopeh tu ambik balik untuk bayar saman AES..Ni MHS nak tanyo kek Hadi Awang balik, yang dapek BR1M ni sapo sebonar eh?? Bukan ko yang dapek BR1M ni rakyat marhaen yang berpendapatan RM 3,000.00 dan ke bawah?? Raso MHS, slalu eh golongan ni pun abih-abih pun guno keto pun CC eh 1.6 ke bawah..boto tak?? Jadi kek cni tak timbul pasal rakyat marhaen dapek bantuan BR1M lopeh tu kono bayar lak saman AES...

Slalu eh, golongan ni lah yang paling berhati-hati bilo masuk isu saman dan sewaktu dongan eh. Pendek kato yang melibatkan duitlah..Takkanlah rakyat marhaen nak bawak keto lelaju kalau dh tau tompek tu ado camera AES, tak cmtu?  Golongan ni laei nak simpan duit buek perbelanjaan sekolah anak, takdo maso dorang nak layan saman speeding AES tu...

Yang MHS tau antaro keto yang top kono saman ni keto-keto mewah yang dimiliki oleh tokey-tokey kayo seperti keto:

Jangan kato keto rakyat marhaen, keto Porsche Chayenne pun plahan bilo nampak  camera AES
siap duduk lane plahan & brek laei..
1) Ferrari (keto ni mmg top byk kono saman AES sobab dio xbest bawak plahan)
2) BMW
3) Mercedes Benz
4) Keto-keto berpendaftaran Singapura
5) Dan lain-lain lagi keto mewah yang CC eh 1.8 ko ateh...

Buek pengetahuan, Hj Hadi oarang yang pakai keto-keto mewah macam kek ateh ni sumo eh tak dapek BR1M...Jadi apo yang Hadi nak salakkan laei ni??  Ado jo yang tak kono kek pandangan eh...Poning boto lah orang tuo ni, dh bini  duo pun poning laei...

Gambar sekadar hiasan
(Maap Hj Hadi, ente tak layak dapat BR1M)


Share this article :

Post a comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team