SELERA BESAR LAOS! #AFFSuzukiCup #HarimauMalaya

27 Nov 20121comments

Selepas cemerlang mengikat Indonesia dengan keputusan seri 2-2 dan melihat Harimau Malaya kecundang di tangan Singapura 3-0 , Laos melancarkan serangan psikologi kepada pasukan negara dan penyokong Malaysia dengan menyatakan mahu kemenangan berpihak kepada mereka pada perlawanan ini dengan bermain 110% .

MHS berharap, Laos bakal dibelasah skuad negara bagi meniupkan kembali harapan dan semangat para pemain dan penyokong bagi mengekalkan kejuaraan kali ini. Amin! 



Pasti Malaysia tertekan selepas tewas kepada Singapura: Kimura

Kuala Lumpur: Laos berselera besar mahu menewaskan Malaysia pada perlawanan kedua, Kumpulan B Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini. 


Selepas hampir memalukan Indonesia pada perlawanan pertama Ahad lalu yang berakhir dengan keputusan seri 2-2, pengendali Laos, Kokichi Kimura yakin anak buahnya mampu beraksi lebih baik menentang tuan rumah yang juga juara bertahan.

Saya pasti Malaysia akan bermain 100 peratus, tetapi kami akan bermain 110 peratus" - Kokichi Kimura, Jurulatih Laos

“Saya pasti Malaysia yang tertekan selepas tewas kepada Singapura akan bangkit memburu kemenangan, tetapi kami sudah bersedia,” kata Kimura pada sidang media, semalam.

Aksi 110 peratus

“Malaysia dan Indonesia tidak banyak beza, saya mungkin akan melakukan sedikit perubahan taktikal untuk perlawanan ini.

“Saya pasti Malaysia akan bermain 100 peratus, tetapi kami akan bermain 110 peratus. Saya harap ia bakal menjadi permainan menarik dan kemenangan berpihak kepada kami,” katanya. 
Laos yang menduduki ranking ke-179 dunia melakukan kejutan pada perlawanan sulung kempen kali ini apabila dua kali mendahului Indonesia menerusi permainan pantas dan tersusun.

Kimura yang mula mengendali skuad Laos sejak Julai lalu mempertaruhkan barisan pemain muda pada kejohanan kali ini dan selepas aksi pertama Kumpulan B, kehadiran pasukan kerdil Asia Tenggara itu tidak lagi boleh dilabel sebagai pasukan belasahan. -bharian- 
Share this article :

+ comments + 1 comments

malaysia
28 November 2012 at 06:36

Malaysia m3nang! Yea!

Post a Comment

Kami tidak bertanggungjawab dengan komen anda. Silalah komen , jangan mengomel. MHS cadangkan agar tuan/puan gunakan nama tak kisah lah panggilan atau sebenar. Tak perlu lah pakai anonnymous/anon. itu lebih beretika...


 
Support : Copyright © 2012-2020. MHS - All Rights Reserved: MyHomeSoil Design Team